وزیر جدید انرژی اندونزی کار خود را آغاز کرد

وزیر جدید انرژی اندونزی کار خود را آغاز کرد
جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی، ایگناسیوس جونان، وزیر پیشین ترابری، را به سمت وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، ایگناسیوس جونان که سه ماه پیش در دومین ترمیم کابینه دولت جوکو ویدودو در سال جاری (٢٠١٦) از سمت وزیر ترابری اندونزی برکنار شده بود، چهارمین فردی است که از ماه ژوئیه امسال، به عنوان وزیر انرژی و منابع معدنی معرفی می شود. وی فردی تازه وارد در بخش انرژی این کشور به شمار می رود.

از آنجایی که وی دیدگاه بسیار متفاوتی با رئیس جمهوری اندونزی دارد، انتصاب مجدد وی به عنوان وزیر، موجب شگفتی بسیاری شده است. 

ویدودو همچنین بر اساس تصمیم روز جمعه (٢٣ مهر ماه)، لوهوت پاندجایتان را نیز از سرپرستی وزارت انرژی و منابع معدنی برکنار و آرچاندرا طاهار سلف پاندجایتان را به عنوان معاون وزیر انرژی منصوب کرد.

پاندجایتان به نظارت بر بخش انرژی و معادن به عنوان وزیر هماهنگ کنننده امور دریانوردی ادامه خواهد داد.

طاهار مقام پیشین اجرایی در یک شرکت انرژی مستقر در آمریکا، در میانه ماه اوت، کمتر از یک ماه پس از انتصاب به این مقام به علت جنحال و انتشار گزارش هایی در باره داشتن شهروندی دوگانه اندونزیایی و آمریکایی، از این مقام برکنار شد.

تولید روزانه نفت اندونزی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در سال ٢٠١٠ حدود ٩٤٢ هزار بشکه بود و پیش بینی می شود تا سال ٢٠٢٠ به ٥٥٠ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

بر اساس برآوردها، روند کاهشی تولید نفت اندونزی در پنج سال آینده ادامه خواهد یافت، مگر اینکه این کشور سرمایه گذاری های عظیمی در این صنعت بکند.

بر اساس لایحه بودجه سال ٢٠١٧ اندونزی، تولید نفت این کشور، ٧٨٠ هزار بشکه در روز پیش بینی شده که نسبت به امسال (٢٠١٦) کاهش نشان می دهد.

۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۳۸۹