حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی با بازگشت شل به ایران توسعه می‌یابد

حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی با بازگشت شل به ایران توسعه می‌یابد
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: حضور شرکت شل در ایران بدون تردید باعث توسعه و پیشرفت حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی خواهد شد.

حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به حضور مسئولان شرکت انگلیسی - هلندی شل، طی هفته گذشته به ایران اشاره کرد و گفت: صنایع کشور، به‎ویژه صنعت پتروشیمی باید بیش از گذشته از نتایج برجام استفاده کنند، این موضوع باعث انتقال تکنولوژی و همچنین انتقال سرمایه به کشور می‌شود.

وی به حضور شرکت‌های خارجی به کشور در دوره پسابرجام اشاره کرد و افزود: ما در حوزه صنعت باید به دنبال افزایش سرمایه گذاری باشیم، شرکت‌های مختلف خارجی می‌توانند با متخصصان ایران مشارکت کرده و تولید را افزایش دهند.

صالحی تصریح کرد: حضور شرکت شل در ایران بدون تردید سبب توسعه و پیشرفت حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی می شود.

هانس نایکمپ، رئیس دپارتمان امور ایران در شرکت شل، هفته گذشته با حضور در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، پروژه‌های مشترکی در این صنعت داشته باشیم.

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز عنوان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برنامه‌های منسجمی برای افزایش تولیدات پتروشیمی داشته و انتظار دارد که تا سال ٢٠٢٥ کل تولید از ٦٠ میلیون تن کنونی به ١٦٠ میلیون تن در سال برسد.

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و هانس نای کمپ، رئیس دپارتمان امور ایران در شرکت شل، یکشنبه هفته گذشته (١٨ مهرماه) با حضور امیر حسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران و فندر، معاون سفیر انگلیس در ایران تفاهم‌نامه اولیه‌ای برای همکاری در صنعت پتروشیمی امضا کردند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شل گفت: با درایتی که در فعالان صنعت پتروشیمی کشور مشاهده می‌شود بدون تردید پروژه‌های این شرکت زودتر از پروژه‌های نفت و گاز اجرایی خواهد شد.

هانس نایکمپ، رئیس دپارتمان امور ایران در شرکت شل نیز گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پروژه‌های مشترکی در صنعت پتروشیمی داشته باشیم.

۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۴۷۰