ورود ایران به بازار اوره عراق

ورود ایران به بازار اوره عراق
کشور عراق بزودی میزبان اوره تولیدی مجتمع های پتروشیمی کشورمان خواهد بود.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به روند مطلوب صادرات انواع محصولات پتروشیمی اظهارکرد: صادرات به کشور عراق افزون بر سایر کشورهای متقاضی محصولات پتروشیمی کشورمان درحال افزایش است و در این مسیر  با توجه به نیاز این کشور به اوره برای کشاورزی، محصول اوره به این کشور همسایه صادر می شود و برنامه ریزی برای حضور فعال ترمجتمع های پتروشیمی تولید کننده اوره برای حضور بیشتر در بازار عراق نیز در حال انجام است.
احمد مهدوی ابهری،‌افزود:در صورت فراهم شدن شرایط، کشور عراق می تواند بازارخوبی برای انواع محصولات پتروشیمی تولید ایران باشد ومی توان این کشور را به بازارهای هدف صادراتی اضافه کرد.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی های بلند مدت و دقیق برای صادرات از شرکت های پتروشیمی خواست تا بازاریابی های خود را بر اساس شرایط روز و همسو با بازارهای جهانی انجام دهند تا روند افزایش صادرات محصولات را شاهد باشیم.
تلاش پتروشیمی برای ورود به بازار اروپا
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به ابراز علاقه کشورهای مختلف اروپایی برای خرید محصولات پتروشیمی ایران در تلاشیم تا بازار های خود را درقاره اروپا گسترش دهیم.
وی افزود: ‌با وجود آنکه قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی پایین است اما ایران در صادرات محصولات خود به  کشورهای مختلف جهان مشکلی ندارد.
مهدوی با اشاره به این که تلاش می کنیم تا به لحاظ وزنی بتوانیم افزایش صادرات را درمجتمع های پتروشیمی به  ثبت برسانیم تصریح کرد: پتروشیمی نقشی مهم در صادرت غیر نفتی دارد و همگی مصمم هستیم تا روند صادرات را در مسیر کاهش خام فروشی افزایش دهیم.
وی بازار صادرات به آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چین،‌ هند، ‌آسیای جنوب شرقی و آسیای میانه به ترتیب عمده ترین مشتریان ما در قاره کهن هستند.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی  ادامه داد: ‌در کشورهای همسایه نیز ترکیه بیشترین سهم را از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به خود اختصاص داده است و تلاش داریم تا صادرت به کشورهای همسایه را با توجه به نیازهای مختلف آنها به محصولات پتروشیمی افزایش دهیم.
۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۴۸۰