ایران و چک ظرفیت‎های بالای تجاری و اقتصادی دارند

ایران و چک ظرفیت‎های بالای تجاری و اقتصادی دارند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رییس مجلس سنای جمهوری چک بر ضرورت گسترش روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
به گزارش شانا، مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دیدار و گفت‎و‎گو با پارمیسل سوبوتکا، نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک، با اشاره به ظرفیت های بالای تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: ایران و چک کشورهایی با توان اقتصادی بالا و پیشرفت‎های علمی و فنی قابل ملاحظه هستند که می توانند با اجرایی کردن توافق‎های کنونی و توسعه زمینه های همکاری دوطرف از این ظرفیت ها به نفع دو ملت استفاده کنند.
 
وی افزود: مبادلات تجاری برد-برد موجب ایجاد روابط با ثبات و ماندگار میان دو کشور خواهد شد و مزیت‎های تجاری ایران و چک امکان انجام این نوع از معاملات را فراهم کرده است.

پزشکیان در پایان این دیدار از کشاورزی، همکاری های علمی، قطعه سازی، توریسم، انرژی‎های نو و طب سنتی به عنوان زمینه های مستعد برای همکاری های دو طرف نام برد و گفت: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که حمایت های لازم را از توسعه این همکاری‎ها به عمل آورد.

پارمیسل سوبوتکا نائب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی و مثبت همکاری های ایران و چک گفت: سابقه مثبت همکاری های دو کشور بستری مناسب برای توسعه همکاری های دوستانه دو طرف در عصر جدید است.

نایب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک گفت: در دوره ای که تحریم‎های اقتصادی علیه ایران اعمال شد روابط ایران با دیگر کشورها تحت تاثیر قرار گرفت و اکنون با رفع این تحریم باید افزون بر بازسازی روابط سابق، روابط موجود را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.

نائب رئیس اول مجلس سنای جمهوری چک در پایان این دیدار تولید خودرو، صنایع تزئینی شیشه ای، تولید انرژی‎های پاک و کشاورزی صنعتی را از مهمترین سرفصل‎های مورد علاقه جمهوری چک برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰
تعداد بازدید : ۴۹۴