قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
در نتیجه افزایش تعداد سکوهای حفاری در آمریکا، تقویت دلار و رسیدن رقم تولید اوپک به رقمی بی سابقه که همزمان با کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا اتفاق افتاده، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در نتیجه افزایش تعداد سکوهای حفاری در آمریکا، تقویت دلار و رسیدن رقم تولید اوپک به رقمی بی سابقه که همزمان با کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا اتفاق افتاده، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 15 سنت کاهش به 50 دلار و 20 سنت رسید.
تجار گفتند، افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا موجب افت قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت شده است.
بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در هفته منتهی به 14 اکتبر 4 مورد افزایش یافته است. این شانزدهمین افزایش هفتگی متوالی تعداد سکوهای حفاری بوده که نشان دهنده افزایش تولید در طی ماه های آینده است.
قیمت نفت برنت نیز امروز با 8 سنت کاهش به 51 دلار و 87 سنت رسید.
تجار گفتند، رسیدن ارزش دلار به بالاترین رقم 7 ماه گذشته در برابر سبد ارزهای جهانی در روز دوشنبه که در نتیجه مطرح شدن احتمال افزایش نرخ بهره اتفاق افتاده، در افت قیمت نفت موثر بوده است.
از آنجایی که نفت به دلار خرید و فروش می شود، تقویت ارزش دلار موجب گران تر شدن نفت برای تجار استفاده کنندگان سایر ارزها می شود و سبب تضعیف تقاضا می شود.
دیگر عامل تضعیف قیمت نفت برنت، رسیدن رقم تولید اوپک به رقم بی سابقه 33.6 میلیون بشکه در ماه سپتامبر بوده است.
موسسه برنستین انرژی امروز در یادداشتی برای مشتریانش نوشت: «رسیدن عرضه نفت اوپک به رقمی بی سابقه، ضعیف تر شدن برآوردها از تولید ناخالص داخلی جهانی و حجم بالای ذخایر موجب شده تا ما چشم اندازمان از قیمت نفت را پایین بیاوریم.»
«ما پیش بینی مان از قیمت نفت در سال 2017 را از 70 به 60 دلار و در سال 2018 از 80 به 70 دلار کاهش داده ایم.»
۲۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۵۰۶