صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به ۲.۵۶ میلیون بشکه می رسد

صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به ۲.۵۶ میلیون بشکه می رسد
یک منبع آگاه از برنامه بارگیری تانکرها گفت، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اکتبر در نزدیکی بالاترین رقم صادرات ۵ سال اخیر که در ماه سپتامبر به ثبت رسید باقی خواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک منبع آگاه از برنامه بارگیری تانکرها گفت، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اکتبر در نزدیکی بالاترین رقم صادرات 5 سال اخیر که در ماه سپتامبر به ثبت رسید باقی خواهد ماند. این امر نشان دهنده موفقیت ایران در افزایش صادرات نفت خود پس از لغو تحریم هاست.
به گفته مقامات ایرانی، این کشور در حال حاضر روزانه حدود 4.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند، در حالی که صادرات نفت این کشور از زمان لغو تحریم ها اخیرا حدود دو برابر شده است.
ایران به دنبال افزایش تولید نفت و میعانات خود به بیش از 5 میلیون بشکه در روز تا سال 2020 است و معاون وزیر نفت این کشور گفته که تولید نفت این کشور برای موافقت با طرح کاهش تولید اوپک تقریبا کافی به نظر می رسد.
بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اکتبر به 2.56 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که این رقم در ماه سپتامبر 2.60 میلیون بشکه در روز بود.
صادرات نفت در ماه سپتامبر که به گفته برخی منابع تا 2.8 میلیون بشکه نیز رسید، بیشترین میزان صادرات نفت ایران از اواسط سال 2011 تاکنون بوده است.
افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به دلیل رشد قابل توجه تقاضا برای میعانات (نوعی نفت سبک که در سهمیه های تولید اوپک لحاظ نمی شود) و افزایش قابل توجه خریدهای ماهیانه چین (744 هزار بشکه در روز) بوده که کاهش 23 درصدی بارگیری نفت ایران به اروپا را جبران کرده است.
این گزارش حاکی است، صادرات نفت خام ایران در ماه اکتبر به پایین ترین رقم در 3 ماه گذشته خواهد رسید، اما انتظار می رود صدور میعانات نسبت به ماه سپتامبر 22 درصد افزایش یابد و به 559 هزار بشکه در روز برسد که بیشترین رقم از زمان لغو تحریم ها خواهد بود.
صادرات نفت خام و میعانات ایران به آسیا در ماه اکتبر احتمالا به 1.83 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که کمتر از 1.96 میلیون بشکه ثبت شده در ماه سپتامبر است، اما همچنان بیش از دو برابر یک سال قبل خواهد بود.
۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۵۲۶