از بومی سازی فناوری های جدیددر پتروشیمی حمایت می کنیم

از بومی سازی فناوری های جدیددر پتروشیمی حمایت می کنیم
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش و تنوع بخشی در تولید محصولات پتروشیمی گفت: تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی پتروشیمی دارای اهمیت است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.
کوروش کرم پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره لزوم ایجاد زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ایران در صدر کشورهای دارنده ذخایر نفت و گاز جهان قرار دارد و تبدیل این منابع به محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، یکی از سیاست های راهبردی کشور به شمار می رود و از این مزیت ها باید به بهترین شکل در راه توسعه کشور استفاده کرد.
دبیر اول کمیسیون انرژی افزود: توسعه زنجیره ارزش مورد حمایت تمام متولیان امر قرار دارد و به همین دلیل صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده با توجه به کارکرد تاثیر گذارشان در توسعه اقتصادی  و صنعتی کشور باید از حمایت بیشتری برخوردار شود تا بتوانیم به هدف های پیش بینی شده دست یابیم.
این نماینده مجلس دهم، بومی سازی فناوری های جدید، جذب سرمایه و صادرات را از برنامه مهم این صنعت برشمرد و گفت: ظرفیت های پتروشیمی در ایران بالقوه است از این رو باید تلاش کرد ازمزیت های این صنعت برای کشور بهره مند شد.
۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۴۵۶