افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین یورو 4 پالایشگاه بندرعباس تا پایان آذرماه

افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین یورو 4 پالایشگاه بندرعباس تا پایان آذرماه
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش اعلام کرد: با اجرای طرح افزایش میزان تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس تاپایان آذرماه امسال به افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین با استاندارد یورو ٤ دست می یابیم.
به گزارش ایرنا از شبکه خبری وزارت نفت ، «عباس کاظمی» با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات پیش راه اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس آبان ماه آغاز شده و امروز مشعل این پالایشگاه روشن شد.
وی افزود: با روشن شدن مشعل، از هفته آینده ‎کوره‎ها برای عملیات فرآورش آماده می شود و وارد مراحل راه اندازی و تولید محصول می شویم.
کاظمی با بیان اینکه همه واحدهای یوتیلیتی وارد مدار شده است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین، ظرفیت تولید بنزین موجود این پالایشگاه به ١٢ میلیون لیتر در روز خواهد رسید و کیفیت بنزین تولیدی یورو ٤ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاح کیفیت صورت گرفته، پالایشگاه بندرعباس به پالایشگاهی پیچیده، قدرتمند و با توان صادراتی تبدیل خواهد شد.
طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده‎ها در پالایشگاه بندرعباس با هدف تکمیل مجتمع پالایشگاه بندرعباس و در راستای خودکفایی کشور در تولید بنزین و افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه به میزان ٤ میلیون لیتر در روز، بهبود کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه (یورو ٥) حدود هشت میلیون لیتر در روز، بهبود کیفیت کل بنزین تولیدی پالایشگاه (یورو ٤) و بازیافت گوگرد و دانه بندی گوگرد تولیدی پالایشگاه اجرا شده است.
طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ٩ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ٢١ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت ٥٠ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ١٢٠ تن در روز از واحدهای مهم این طرح است.
براساس برنامه زمان‎بندی و پس از راه اندازی واحد بنزین سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. 
۲ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۳۷۳