ادعای صهیونیست‌ها در مورد آتش سوزی پتروشیمی‌ها "لاف" از آب درآمد

ادعای صهیونیست‌ها در مورد آتش سوزی پتروشیمی‌ها "لاف" از آب درآمد
ادعای صهیونیست ها در مورد حملات سایبری و عملیات خرابکاری در مجتمع های پتروشیمی و صنعتی ایران لاف از آب درآمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی حوادث صنعت پتروشیمی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا امروز (218 روز) 15 حادثه در صنعت پتروشیمی ایران رخ داده که به طور متوسط هر دو هفته یک حادثه در این صنعت ثبت شده است.

در جدول زیر حوادث این صنعت در سال 95 آمده است.

در خصوص علت بروز این حوادث اظهار نظرهای متفاوتی شد، حتی جلساتی به منظور بررسی دقیق این حوادث در سازمان پدافند غیرعامل و مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر نفت برگزار شد و در نهایت رعایت نکردن الزامات HSE از سوی نیروی انسانی واحدهای حادثه دیده علل اصلی بروز این حوادث اعلام شد.

«حمیدرضا عجمی» مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص علت بروز این حوادث گفت: "ریشه حوادث در صنعت پتروشیمی خطای انسانی یا مشکلات فنی بوده است؛ فصل مشترک حوادث اخیر در صنعت پتروشیمی،‌ رعایت نکردن اصول و الزامات ایمنی از سوی شرکت ها و مجتمع ها بود."

در این بین برخی رسانه های غربی و به ویژه رسانه های صهیونیستی از فضای ابهام آمیز ناشی از سوالات مطرح شده در اذهان جامعه ایرانی در خصوص چرایی بروز حوادث متعدد سوءاستفاده کرده و سعی در ناامن نشان دادن ایران داشتند.

برخی خبرها از بروز حملات تروریستی در صنایع ایران و برخی از موفقیت سرویس های وابسته به گروههای تروریستی در راه انجام حملات سایبری در ایران خبر می دادند اما «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بر تمامی این اخبار خط بطلان کشید. این مقام مسئول شب گذشته در بخشی از صحبتهای خود در برنامه گفتگو ویژه خبری گفت: "با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد این حوادث سایبری نبود و ادعای صهیونیست ها در این باره تنها یک لاف بود . جمع بندی کارشناسان مشخص کرد که در بروز این حوادث ملاحظات امنیتی رعایت نشده است و به همین خاطر مقرر شد تا وزارت نفت سه نفر از مدیران ارشد مناطق ماهشهر ، عسلویه و خارک را به عنوان فرمانده انتخاب کنند و در صورت بروز حادثه بتوانند وضعیت را به خوبی مدیریت کنند."

۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۵۳۵