همکاری کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت با رویکرد منافع ملی

همکاری کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت با رویکرد منافع ملی
مدیرعامل شرکت ملی نفت پس از تایید الگوی جدید قراردادهای نفتی، در نخستین حضورش در کمیسیون انرژی مجلس، این موضوع را تشریح کرد و مقرر شد کمیسیون با تشکیل نشستهای مشترک برای رفع محدودیت های حوزه انرژی کمک کند.

عبدالحمید خدری، دبیر کمسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب، افزود: دیروز (یکشنبه، دوم آبان ماه) اولین نشست پس از تایید مصوبه دولت در زمینه شرایط عمومی الگوی جدید قراردادهای نفتی بود.

خدری گفت: یکی از محورهای عمده نشست موضوع قراردادهای نفتی بود که مباحث خوبی هم در این باره مطرح شد.

دبیر کمیسیون انرژی اظهار کرد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روند اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی تا الان را تشریح و البته به برخی طرح‌های توسعه ای و چالش‌ها نیز اشاره کرد.

وی افزود: بومی گزینی و استفاده توان منطقه‌ای در طرح‌های توسعه ای نیز مورد بررسی قرار گرفت که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اعضا، پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

به گفته خدری، موضوع در نشست‌های آتی در تعاملات آینده بیشتر بررسی می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: اعضای کمیسیون انرژی بر افزایش اشتغال و بومی گزینی در مناطق نفتی کشور و انعکاس این موضوع در قراردادهای نفتی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش نشست روز یکشنبه محورهای دیگری در حوزه منابع انسانی، بهداشت و درمان، فارغ تحصیلان نیز داشت که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران توضیحات مناسبی ارائه کرد و مقرر شد در پرتو تعامل و کمک کمیسیون انرژی و وزارت نفت چالش‌های موجود به حداقل برسد.

به گفته خدری، رویکرد معاون وزیر نفت در نشست روز یکشنبه تلاش برای رفع  کاستی های صنعت نفت به کمک و یاری مجلس و کمیسیون انرژی بود.

به همین دلیل کمیسیون انرژی نیز برای رفع محدودیت های حوزه انرژی همکاری خواهد کرد، زیرا که توسعه صنعت نفت برای مردم، پیامدهای مثبت و منافع منطقه ای و ملی دربر دارد.

قرار است نشست‌های کمیسیون انرژی با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حوزه های مختلف ادامه یابد.

۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹
تعداد بازدید : ۴۴۲