سکوی ٢٦٠٠ تنی فاز ٢٠ پارس جنوبی بارگیری شد

سکوی ٢٦٠٠ تنی فاز ٢٠ پارس جنوبی بارگیری شد
سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از بارگیری سکوی ٢ هزار و ٦٠٠ تنی فاز ٢٠ پارس جنوبی خبر داد و گفت: با راه اندازی این سکو روزانه یک میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از میدان پارس جنوبی اضافه می شود.

علیرضا عبادی در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، با بیان این که دیروز (دوشنبه، ٣ آبان ماه) سکوی یک میلیارد فوت مکعبی فاز ٢٠ پارس جنوبی از یارد خرمشهر شرکت تاسیسات دریایی بارگیری شد، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده این سکو بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد. 

وی افزود: از امروز نیز عملیات مهاربندی سکوی فاز ٢٠ انجام می شود که انتظار داریم ١٠ آبان‎ماه سکو به سمت موقعیت خود در خلیج فارس حمل شود. 

سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ با اشاره به شروع نصب اسپول‌‎ها از دیروز ( دوشنبه، ٣ آبان ماه) ادامه داد: با توجه به این که تست خط لوله فاز ٢١ نیز شروع شده است، ضمن این که فعالیت های باقی مانده خطوط لوله دریا و راه اندازی خط لوله فاز ٢١ تا آبان ماه و خطوط لوله فاز ٢٠ تا دی ماه امسال به پایان می رسد. 

به گفته عبادی، ساخت و نصب پایه های اصلی سکو و متعلقات آن و لوله گذاری دریایی خطوط لوله ٣٢ و ٤,٥ اینچ فازهای ٢٠ و ٢١ به طول ٢١٠ کیلومتر هم به پایان رسیده است. 

عبادی درباره راه اندازی سکوی فاز ٢١ مردادماه امسال در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شده بود، افزود: این سکوی یک میلیارد فوت مکعبی نیز تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسد. 

براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ٢ سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ به بهره برداری می رسند، با راه اندازی این فازها، روزانه ٢ میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از میدان پارس جنوبی اضافه می شود. 

به گزارش شانا، از ابتدای امسال تاکنون چهار سکوی ١٩A، ١٨B، ٢١  و ١٧B بارگیری شده اند که سکوی ١٩A به بهره برداری رسیده است. تا پایان آبان ماه نیز سکوی ٢١ هم به بهره برداری می رسد. 

براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ٦ سکوی پارس جنوبی نصب و راه اندازی می شوند. 

۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۳۹۱