عرضه گاز به صنایع لاهور و اسلام آباد قطع می شود

عرضه گاز به صنایع لاهور و اسلام آباد قطع می شود
عرضه گاز به صنایع و جایگاه های سی.ان.جی مناطق لاهور و اسلام آباد پاکستان متوقف می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی سماء پاکستان از لاهور، شرکت خطوط لوله گازی سویی نورث (اس.ان.جی.پی.ال) دستور قطع عرضه گاز طبیعی را به همه جایگاه های سی.ان.جی و صنایع واقع در مناطق لاهور و اسلام آباد برای مدت نامعینی صادر کرد.

بنا بر اعلام مقام‌های شرکت شرکت خطوط لوله گازی سویی نورث، مصرف گاز خانگی ایالت «پنجاب» و «خیبر پاختونخوا» از سطح یک میلیارد فوت مکعب عبور کرده است.

به منظور تامین گاز مورد نیاز مصرف کنندگان پاکستانی و کنترل کمبود گاز در این کشور، عرضه گاز به واحدهای صنعتی مناطق لاهور، شیخوپورا و شهیول قطع شده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه «آل پاکستان سی.ان.جی» نیز با محکوم کردن این برنامه شرکت خطوط لوله گازی سویی نورث برای قطع عرضه گاز به واحدهای صنعتی، آن را یک تصمیم ضد صنعتی خواندند.

قیاس عبدالله پراچا، رئیس اتحادیه «آل پاکستان سی.ان.جی» (APCNG) پیش تر گفته بود: فعالان بخش سی.ان.جی همه تلاش های خود را کرده‌ اند، اما دولت پاکستان در به کارگیری روش های مناسب برای از سرگیری عرضه گاز به جایگاه های سی.ان.جی ناموفق بوده است.

وجود شکاف میان عرضه و تقاضای گاز در پاکستان منجر به ناکافی بودن سوخت و گسترش اعتراض ها در این کشور شده است و دولت پاکستان به منظور حل این معضل، تمام راهکارهای لازم را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها امضای قرارداد ساخت خط لوله گازی با ایران است.

۲۰ دی ۱۳۸۹ ۰۰:۰۳
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۲۸۲