استقبال آلمان از کوریدور شمال-جنوب برای ارسال کالا به ایران

استقبال آلمان از کوریدور شمال-جنوب برای ارسال کالا به ایران
کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال- جنوب، که اولین نوبت ارسال محموله از طریق آن بین هند و روسیه در ماه جاری مورد آزمایش قرار گرفت، با تصمیم آلمان به تجارت با ایران از طریق این پروژه جان تازه ای گرفته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال- جنوب، که اولین نوبت ارسال محموله از طریق آن بین هند و روسیه در ماه جاری مورد آزمایش قرار گرفت، با تصمیم آلمان به تجارت با ایران از طریق این پروژه جان تازه ای گرفته است.
به گفته منابع آگاه، داچ باهن، یک شرکت برجسته ریلی آلمانی نسبت به استفاده از کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال-جنوب و تحویل کالا از اروپا به ایران از طریق آذربایجان و بالعکس ابراز علاقمندی کرده است. این اتفاق موجب تقویت طرح های هند برای استفاده از کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال-جنوب جهت ارسال کالا به روسیه و اروپا در مدتی کوتاه تر از مسیرهای مورد استفاده فعلی می شود. کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال-جنوب یک مسیر ترانزیتی زمینی دریایی 7200 کیلومتری است که از مسیرهای ریلی، جاده ای و آبی تشکیل شده و هدف از ایجاد آن کاهش هزینه و زمان سفر برای محموله های ارسالی و گسترش تجارت بین ایران، روسیه، آسیای میانه، هند و اروپاست.
داچ باهن اعلام کرد، انتظار می رود این شبکه ترانزیتی موجب سریعتر و به صرفه تر شدن مبادلات تجاری بین اروپا و جنوب شرق آسیا شود. بر اساس مطالعه ای که توسط فدراسیون اتحادیه های حمل بار هند انجام شده، کوریدور ترانزیتی بین المللی شمال-جنوب 30 درصد ارزان تر و 40 درصد کوتاه تر از مسیرهای فعلی خواهد بود.
۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۴۲۳