شرکت پالایش نفت تهران وارد بورس شد

پس از موافقت هیئت ‌پذیرش اوراق بهادار، شرکت پالایش نفت تهران به ‌عنوان پانصد و دومین شرکت پذیرفته‌ شده، وارد بورس اوراق بهادار تهران شد.

به گزارش خبرنگار شانا، در راستای اعتبار شرکت و بهبود ساختار ترازنامه و حجم بالای معاملات و همچنین اطمینان سهامداران به سلامت اقتصادی، صبح امروز (٩ آبان ماه) سهام شرکت پالایش نفت تهران با کد صنعت «٢٣٢٠١٠» و نماد «شتران» در بازار بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد شد.

ورود شتران به بازار بورس معافیت‌های مالیاتی و بهبود سودآوری شرکت پالایش نفت تهران را به همراه خواهد داشت، البته این شرکت از سال ١٣٩١ وارد فرابورس شده بود.

قوانین سختگیرانه بازار بورس نسبت به فرا بورس شرکت‌ها را به ارائه دقیق‌تر گزارش‌های مالی ملزم می‌کند.

شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل دو پالایشگاه جنوبی «شماره ١» و پالایشگاه شمالی «شماره ٢» است که با توجه به نیاز بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی ساخت این پالایشگاه از سال ١٣٤٤ شمسی و در سال ١٣٤٧ تکمیل شد.

ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز بوده که طی اصلاحات فرآیندی در سال‌های ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخلی، تاسیس و راه‌اندازی پالایشگاه دوم، با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز را در سال ٥٢ ایجاد کرد. در سال ٨٢ ظرفیت این پالایشگاه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۵۰۷