تولید ۵۷ میلیون متر مکعبی گاز از فاز‌های ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تا بهمن‌ماه

تولید ۵۷ میلیون متر مکعبی گاز از فاز‌های ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تا بهمن‌ماه
مدیر پروژه فاز‌های ۲۰ و ۲۱ از تولید ۵۷ میلیون مترمکعبی گاز از فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تا اوایل بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

مطلب افشاری مدیر پروژه فازهای 20 و 21 در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: سکوی فاز 21 پارس جنوبی پیش از این در محل پروژه فاز 21 در خلیج فارس نصب شده بود و در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی برای تولید گاز است و طبق برآوردهای صورت گرفته 30 آبان‌ماه سال جاری به تولید می‌رسد.

وی افزود: تولید فاز 21 پارس جنوبی به میزان 28.5 میلیون مترمکعب در پایان آبان‌ماه محقق می‌شود.

افشاری با اشاره به آغاز انتقال سکوی 2700 تنی فاز 20 پارس جنوبی اذعان داشت: این سکو که دقایقی پیش انتقال آن به محل پروژه از یارد ساحلی خرمشهر آغاز شده است تا 5 روز آینده به محل پروژه در خلیج فارس می‌رسد و پیش‌بینی می‌کنیم 5 روز هم عملیات نصب آن در محل پروژه فاز 20 زمان ببرد.

وی ادامه داد: سکوی فاز 20 پارس جنوبی اوایل بهمن‌ماه به تولید خواهد رسید و شاهد تولید 28.5 میلیون مترمکعب گاز از این سکو خواهیم بود.

مدیر پروژه فازهای20 و 21 تصریح کرد: در مجموع از فازهای 20 و 21 تا اوایل بهمن‌ماه تولید روزانه 57 میلیون مترمکعب گاز ترش محقق می‌شود که از این میزان 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین در هر روز استحصال می‌شود، همچنین تولید روزانه 77 هزار بشکه میعانات گازی از فازهای 20 و 21 انجام خواهد گرفت و با آغاز تولید گاز از این دو فاز تولید سالانه یک میلیون و 50 هزار تن LPG، یک میلیون اتان و 400 تن گوگرد آغاز می‌شود.

۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴۵