ورود MDI پتروشیمی کارون به بازار تا پایان آبان ماه

مدیر مجتمع پتروشیمی کارون گفت: واحد MDI به بهره برداری کامل رسیده است و تا پایان آبان ماه سال جاری آماده عرضه به بازار خواهد بود.
به گزارش نیپنا، افشین کیانی مدیر مجتمع پتروشیمی کارون اظهار کرد: با وجود مخالفت هایی که از سوی طراح اصلی شده بود با اخذ مجوز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت هلدینگ خلیج فارس از اوایل سال گذشته توانستیم  واحد نیتروبنزن ، واحد آنیلین  و نیز واحد PMI  را ساخته و درنهایت به تولید برسانیم.
وی افزود: واحد PMI در سطح خاورمیانه هیچ گونه مشابهی ندارد.لذا سعی کردیم با راه اندازی این واحد همچون دیگر واحد ها، با اتکا بر دانش و توان داخلی متخصصان و با وجود مشکلاتی که در فرمول های شیمیایی و … بود توانستیم پس از آزمایش های متوالی به ظرفیت ۵۰ درصد به تولید برسیم.
کیانی تولید MDI را نگینی درخشان درصنعت پتروشیمی دانست و تصریح کرد: تولید MDI برای نخستین باردر سطح خاورمیانه در شرکت پتروشیمی کارون تولید و عرضه می شود و هیچ شخصی آشنا به فرآیند آن نیست و انتظار می رفت که برخی از مشکلات در هنگام تولید به وجود بیاید اما با تلاش نیروهای داخلی و مطالعات دقیق توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.
کیانی تاکید کرد: با توجه به ارزش افزوده ای که در سطح کشور و خارج از کشور وجود دارد شرکت پتروشیمی کارون درآینده ای نزدیک دارای عملکردی موفق و با سوددهی بالاخواهد بود.
۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۳۸۷