حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری برای 80 طرح پتروشیمی

حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری برای 80 طرح پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی گفت: صنعت پتروشیمی جهت اجرای 80 طرح پتروشیمی نیاز به جذب 72 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی دارد.
جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره فرصت های ایران در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: اولین فرصت این صنعت وجود منابع فراوان نفت و گاز است که برای سوخت و خوراک مجتمع های پتروشیمی مورد استفاده قرارمی گیرد و باید از ظرفیت های موجود در این صنعت با یک برنامه ریزی جامع بهره برد.
عضو کمیسیون انرژی افزود: قیمت مناسب انرژی دومین فرصت پیش روی این صنعت در ایران است .افزون بر این، همجواری سواحل کشور با منابع هیدروکربوری، نیروی کار مناسب، بازار داخلی و منطقه ای مطلوب و دسترسی به آب های آزاد، سایر فرصت و مزیت های صنعت پتروشیمی ایران است.
وی روند توسعه صنایع پتروشیمی ایران را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: مجموع صادرات محصولات پتروشیمی در ٦ ماه نخست امسال به بیش از  ١٠ میلیون تن به ارزش حدود چهار میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلاررسیده است.
عضو کمیسیون انرژی افزود: ایران برای جذب ٧٢ میلیارد دلار سرمایه خارجی در ۸۰ طرح در حال اجرا و مطالعه صنعت پتروشیمی آمادگی دارد. بنابراین، سرمایه گذاران خارجی می توانند در ٣٠ طرح در دست مطالعه و ٥٠ طرح در حال اجرای پتروشیمی با همکاری شرکت های ایرانی مشارکت کنند.
۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۵۲۰