آمادگی بانک های اروپایی جهت سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری در پتروشیمی ایران

آمادگی بانک های اروپایی جهت سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری در پتروشیمی ایران
رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان از ابراز تمایل سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری بانک های اتریش و آلمان در زمینه صنایع پایین دستی و ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین آلات در ایران خبر داد.
امید یراقی رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: امضای تفاهم نامه ها و مذاکره با شرکت های صاحب نام جهان در حاشیه برگزاری نمایشگاه K دوسلدورف آلمان، نشان از اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در جوامع بین الملل دارد.
وی گفت: در نمایشگاه K دوسلدورف میان شرکت های اروپایی با شرکت های پتروشیمی کشورمان تفاهم نامه های زیادی امضاء شد که می توان گفت این موضوع در فضای پسا برجام برای صنعت پتروشیمی ایران گامی مثبت و رو به جلویی بود.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های مستقیم با شرکت های مختلف از جمله توتال، هالدوتاپسو دانمارک، تیسن کروپ آلمان برای تامین لایسنس، گفت: شرکت تیسن کروپ آلمان خواستار همکاری در طرح های PVC صنعت پتروشیمی ایران است. همچنین شرکت هالدوتاپسو دانمارک هم به منظور همکاری در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی در دوران پسا برجام اعلام آمادگی کرد.
امیدیراقی ادامه داد: اگرچه شرکت های اروپایی علاقمند برای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران هستند، اما هنوز به دلیل تحریم برای حضور و همکاری بانک های اروپایی در ایران محدودیت هایی وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک حل شود.
به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان، در حال حاضر بانک های اتریش و آلمان آمادگی سرمایه گذاری در حدود یک میلیون دلار تا 25 میلیون دلار در زمینه های صنایع پایین دستی، ساخت تجهیزات و ماشین های تبدیل مواد پلاستیک دارند.
۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۵۲۶