ایران از توسعه و تعمیق روابط با سیرالئون استقبال می‌کند

ایران از توسعه و تعمیق روابط با سیرالئون استقبال می‌کند
رئیس‌ جمهوری با اشاره به روابط صمیمانه و رو به توسعه ایران و سیرالئون گفت: ٢ کشور ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط دارند و آگاهی بخش‌های خصوصی تهران و فری‌تاون با این ظرفیت‌ها می‌تواند، در ارتقا سطح روابط بسیار موثر باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه ١٠ آبان ماه) در دیدار با آلمامی اماراکاما، سفیر جدید سیرالئون، با اشاره به توانمندی‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و آمادگی آن‌ها برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در سیراالئون، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و فرهنگی با سیرالئون استقبال می‌کند و در این زمینه لازم است بخش‌های خصوصی ٢ کشور را با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا کنیم.

آلمامی اماراکاما، سفیر جدید سیرالئون نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، با اشاره به اهتمام ویژه کشورش برای توسعه سطح روابط با ایران، گفت: سیرالئون خواهان حضور شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله معدن و صنعت است و آماده ارتقا روابط در همه زمینه‌ها با ایران هستیم.

اماراکاما افزود: سیرالئون همچنین خود را در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار ایران می‌داند و مصمم هستیم در این زمینه به‌ویژه مبارزه با تروریسم، همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

سیرالئون کشوری در غرب آفریقا ست و ۶ میلیون نفر جمعیت دارد  . زبان رسمی این کشور انگلیسی است.

مردم سیرالئون از حدود شانزده گروه قومی تشکیل شده‌اند که هرکدام زبان و آداب خود را دارند بین ۶۹ تا ۷۰ درصد از مردم سیرالئون مسلمان و ۲۰ تا ۳۰ درصد مسیحی هستند.

کشف این منطقه از سوی اروپاییان در سال ۱۴۶۱ و توسط پرتغالیان صورت گرفت. نام سیرالئون نیز از زبان پرتغالی گرفته شده و به معنای «کوه شیران» است. 
۱۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۳۶۵