تحریم نفت ایران عامل تحقق آرزوی چندین ساله اقتصاد بدون نفت

تحریم نفت ایران عامل تحقق آرزوی چندین ساله اقتصاد بدون نفت
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تحریم نفتی غرب علیه ایران گفت: یکی از آرزوهایی که ما در گذشته برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت داشتیم امیدواریم در اثر همین تحریم‌ها محقق شود.
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تحریم‌های نفتی غرب علیه کشورمان اظهار داشت: تحریم‌ها اثرات مثبت و منفی دارد و مسلماً تحریم‌ها به خودی خود عامل مثبتی برای هیچ دولتی و ملتی نیست.

وی افزود: همان‌طور که جنگ در کنار خرابی‌ها و عوارض نامطلوب موجب یک سلسله توانمندی‌هایی در کشور مورد تهاجم می‌شود؛ تحریم‌ها هم در حوزه‌های مختلف دارای آثار مثبتی است.

فرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار آثار و عوارض منفی تحریم‌ها، شاهد آثار و نتایج مثبتی هم هستیم، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اثرات مثبت تحریم‌ها علیه کشورمان اتکا به توانمندی‌های داخلی است بنابراین یکی از آرزوهایی که ما در گذشته برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت داشتیم امیدواریم در اثر برخی فشارها به صورت جدی محقق و عملیاتی شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین در خصوص وحدت و انسجام ملی که عامل اصلی قدرت ملی است، گفت: نه تنها همکاری بین قوا ضروری و حیاتی است بلکه وحدت به طور کلی میان اقشار مختلف، جریان‌های سیاسی و تمام مجموعه‌هایی که به نوعی در اداره کشور سهیم و مؤثرند از جمله بخش خصوصی و بخش‌های غیر دولتی غیرقابل انکار است.

فرهنگی ادامه داد: کشورهای غربی یک نوع نظام ارباب رعیتی دارند و مستقل شدن مجموعه‌ جهان از غرب می‌تواند عواقب تعیین‌کننده‌ای برای آنها داشته باشد چراکه در نظام ارباب رعیتی همه مزیت‌‌ها و مسئولیت‌های ارباب از دست‌رنج رعیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به استثمار کشورها و ملت‌ها توسط برخی کشورها، یادآور شد: در حال حاضر هم زرق و برق‌هایی که در غرب شاهد آن هستیم محصول استثمار دولت‌ها و ملت‌های دیگر است.

وی در پایان در خصوص تاثیرات مثبت تحریم‌ها علیه‌ کشورمان، خاطرنشان کرد: بیشترین ضرر و زیان در جریان تحریم‌های نفتی علیه ایران متوجه خود غربی‌ها خواهد بود چراکه دستشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود ملت ما کوتاه خواهد شد.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۱۵
تعداد بازدید : ۸۳۳