صادرات روزانه نفت خام ایران از ٢ میلیون بشکه فراتر رفت

صادرات روزانه نفت خام ایران از ٢ میلیون بشکه فراتر رفت
رئیس جمهوری گفت: برخی کشورها دیوار دور ما کشیدند و در پی آن بودند که ایران نتواند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشد، اما امروز ملت ایران دارای انتخاب آزاد است که یک میلیون یا ٢ میلیون و یا بیشتر صادرات نفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، با حضور در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ١١ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان گفت: دولت یازدهم در آغاز کار و شروع فعالیت خود با مشکلات بزرگی رو برو بود که شاید بتوان نام آن‌ها را بحران نامید، هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز دولت، کشور با تورم بیش از ٢٣ درصد روبرو باشد.

وی افزود: در حالی که در آغاز کار این دولت، کشور با تورم ٤٠ درصد رو برو شد، هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز کار، کشور با رشد منفی مواجه باشد، دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با ٨ فصل رشد منفی رو برو بود.

روحانی تصریح کرد: هیچ دولتی نبوده که در آغاز کار خود بعد از انقلاب اسلامی با تحریم‌های شدید سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت، تحت فصل هفت روبرو باشد، اما دولت یازدهم با چنین مشکلاتی روبرو بود.

رئیس جمهوری عنوان کرد: اگر بگویم که در آغاز کار دولت در بخش‌های سیاست خارجی و اقتصاد و به‌وی‍‍ژه اقتصاد کلان با معضلاتی شبه بحران مواجه بودیم سخنی به اغراق و مبالغه نگفته‌ام.

وی گفت: ما از تورم بالای ٤٠ درصد در آغاز فعالیت دولت یازدهم به تورم تک رقمی دست یافتیم، از رشد اقتصادی منفی به رشد مثبت ٤,٤ رسیدیم، اگرچه هنوز به شکوفایی اقتصادی مورد نظر دست نیافته‌ایم و با رشد اقتصادی ٨ درصدی فاصله داریم، اما آمارها می‌گویند ما در مسیری صحیح حرکت می‌کنیم.

روحانی به موضوع افزایش صادرات نفت اشاره کرد و افزود: کشورهایی که خواستار کاهش تولید و صادرات نفت ایران بودند و آن‌هایی که دیوار دور ما کشیدند و در پی آن بودند که ایران نتواند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشد شکست خورده‌اند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز ملت ایران دارای انتخاب آزاد است که یک میلیون یا ٢ میلیون و یا بیشتر صادرات نفت داشته باشد، صادرات نفت خام ما در ماه اخیر از ٢ میلیون بشکه در روز فراتر رفته و ما خود انتخاب می‌کنیم که به چه کشورهایی نفت بفروشیم.

وی عنوان کرد: برجام راه انتخاب ملت ایران برای تعامل با جهان، افزایش صادرات، واردات، انتخاب نوع مشتری، نوع کالا را گشود، ملت ایران دارای انتخاب آزاد است، ما خود با اقتدار کالای مورد نظر را برای صادرات انتخاب می‌کنیم.

۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۴۱۴