تلاش برای حضور پررنگ محصولات پتروشیمی ایران در بازار عراق

تلاش برای حضور پررنگ محصولات پتروشیمی ایران در بازار عراق
عراق می تواند یکی از مهم‌ترین‌ مشتریان ایران در بازار محصولات پتروشیمی باشد و برای رسیدن به این هدف نیازمند عزمی ملی برای تسهیل صادرات هستیم.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: سهم صنعت پتروشیمی ایران در بازار عراق بسیار کم است و یکی از مهم‌ترین دلایل این امر هجوم محصولات تولیدی کشورهای همسایه به این بازار است.

وی با بیان این که باید دسترسی صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی به بازارهای صادراتی بیشتر شود، گفت: شرکت ‌های ایرانی فعال درصنایع پائین دستی پتروشیمی باید با بازاریابی و تدوین استراتژی‌های فروش جای ایران را در بازار پتروشیمی کشورهای همسایه پر کنند تا بتوانند قابلیت رقابت پذیری بیشتری داشته باشند.

رئیس مشترک اتاق ایران و عراق عنوان کرد: در حال حاضر حدود 14 میلیارد دلار صادرات اعم از خدمات فنی و مهندسی و کالاهای مصرفی به بازار عراق است که در پیش بینی ها این رقم به 20 میلیارد دلار  خواهد رسید که غیر قابل دسترس نیست.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی منسجم و کارآمد می توانیم ظرفیت های صادراتی خود را در کشور عراق به ویژه در محصولات مختلف پتروشیمی گسترش دهیم.

آل اسحاق با بیان این که رابطه ما درحوزه اقتصاد با عراق یک رابطه استراتژیک بلند مدت است خاطر نشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی ما در حال حاضر به بازار عراق کالاهای مصرف نهایی است که حدود 6 میلیارد دلار است. اما فعالان اقتصادی ما باید با توجه به تجربیات خود و امکانات ایران در بازار عراق حضور فعال تری داشته باشند.

۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۴۲۲