ضرورت توجه به توسعه پایدار و همگن پتروشیمی ها در ماهشهر

ضرورت توجه به توسعه پایدار و همگن پتروشیمی ها در ماهشهر
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این صنعت را در انجام مسئولیت های اجتماعی پیشتاز دانست و گفت: توجه به مسئولیت های اجتماعی در منطقه ماهشهر بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی،معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، صبح امروز سه شنبه (11 آبان ماه) درجلسه ای که در سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برگزار شد اظهارکرد: توجه به توسعه پایدار وهمگن درمنطقه باید مورد توجه تمام متولیان امر باشد و با توجه به امکانات موجود ظرفیت توسعه پایدار درماهشهر وجود دارد.

وی به مطالعه توسعه صنعت پتروشیمی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و افزود: از آنجا که توسعه زیرساخت ها در مناطق جدید هزینه زیادی دارد، بنابراین بهتر است تا مناطق موجود توسعه پیدا کنند.

شاهدایی ادامه داد: اکنون پتروشیمی ها در کشور خصوصی هستند اما با وجود درآمد، حاضر به سرمایه گذاری در زیرساخت های پتروشیمی نمی باشند از همین رو دولت وظیفه ایجاد زیرساخت ها را خواهد داشت.

وی به ظرفیت خالی در واحدهای فجر 1 و 2 اشاره کرد و گفت: این دو واحد مسئولیت تامین یوتیلیتی را درماهشهر بر عهده دارند و اکنون نیز ظرفیت خالی دارند بنابراین می توانند با واحدهای جدید نیز که وارد مدار تولید خواهند شد، خدمات ارائه کنند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد و درصورت اخذ مجوزهای لازم، متقاضیان زیادی برای حضور در این منطقه وجود دارند.

شاهدایی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی تمایل به حضور در ماهشهر را دارند، افزود: این سرمایه گذاران انتظار زمین های بزرگ دارند و به همین دلیل توسعه منطقه ویژه برای جذب سرمایه خارجی با اهمیت است.

۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۴۵۵