بازار انرژی ایران و ایتالیا گسترش می‌یابد

بازار انرژی ایران و ایتالیا گسترش می‌یابد
رئیس سازمان صنایع ایتالیا و مدیرعامل آنسالدو در دیداری برای همکاری دو جانبه با شرکت صانیر در ایران و بازارهای بین‌المللی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش شانا، علیرضا کفشکنان، مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران، (صانیر)، دیروز (سه شنبه ١١ آبان ماه) در دیدار با زامپینی، رئیس سازمان صنایع ایتالیا و مدیرعامل آنسالدو، گفت: برای سیونیگ انرژی (پرده انرژی) و کاهش آلودگی زیست محیطی امکان استفاده از فناوری شرکت آنسالدو ایتالیا به منظور استفاده از گاز فلز فراهم است.

وی افزود: مقدمه عقد تفاهم‌نامه بین ٢ طرف آماده شده و در صورت همراهی مجلس و وزارت نفت شاهد تحول در این زمینه خواهیم بود.

شرکت صانیر نیز از سال ١٣٧٣ با بهره‌گیری از ٢١ سهام‌دار شامل تولیدکنندگان، پیمانکاران و شرکت‌های معتبر مهندسی مشاور در زمینه‌های مختلف انرژی مانند برق، آب، فاضلاب، نفت و گاز، ساختمان و غیره در گستره‌ای از قاره آسیا تا آمریکای مرکزی در مدت ٢٢ سال بیش از ٢٢٠ پروژه را به ارزش بیش از یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار به انجام رسانده است.

زامپینی، رئیس سازمان صنایع ایتالیا و مدیرعامل آنسالدو نیز در این دیدار اعلام کرد: ایتالیا همواره در زمینه توسعه تجارت با ایران در بین کشورهای اروپایی پیش قدم بوده است.

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این دیدار تصریح کرد: ایتالیا در دوران تحریم‌ها تا حد امکان در کنار ایران بود، از این رو گسترش مناسبات با کشورهایی که همکاری بیشتری در دوران تحریم داشتند، در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در توسعه همکاری‌های فنی و اقتصادی، انتقال فناوری برای ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سازمان صنایع ایتالیا در زمینه استفاده از فناوری و اعتبارات خارجی با طرف ایرانی همکاری خواهد کرد.

۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۵۱۷