افزایش 13.5 میلیون تنی ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی تا پایان سال آینده

افزایش 13.5 میلیون تنی ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی تا پایان سال آینده
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تا پایان سال 96 ، 13.5 میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص آخرین وضعیت صنایع پتروشیمی کشور بیان داشت: در حال حاضر با پیشرفت صنایع کشور نیاز به محصولات پتروشیمی گسترش یافته است اما کماکان برخی از محصولات مورد نیاز در داخل تولید نمی شود که این امر با توسعه روابط خارجی و سرمایه گذاری بیشتر انجام خواهد شد. 
 
وی با اشاره به ظرفیت فعلی صنعت پتروشیمی در داخل کشور گفت: در حال حاضر با افتتاح چند واحد جدید تولیدی، ظرفیت محصولات پتروشیمی از 60 میلیون تن به 64 میلیون تن افزایش یافته و طبق برنامه ریزی های انجام شده  طی 10 سال آینده این میزان سه برابر میزان فعلی خواهد شد. 
 
شاهدایی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی انرژی خواه محسوب می شود و نیاز جدی به منابع آب و برق دارد، اما امروزه به سبب مشکلاتی نظیر خشکسالی، احداث واحدهای جدید با مشکل مواجه شده است. 
 
وی همچنین اذعان داشت: بر همین اساس طبق طرح های آمایش سرزمینی و کم آبی، واحدهای جدید پتروشیمی در کنار سواحل جنوبی کشور و در کنار دریا احداث خواهد شد؛ اما با توجه محدودیت منابع مالی داخل کشور نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی احساس می شود.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: امسال و سال آینده سال شکوفایی صنعت پتروشیمی است به طوری که تا پایان سال 96 فاز اول پتروشیمی بوشهر، فاز اول پتروشیمی دماوند، پتروشیمی مرجان و اولفین ایران به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی در پایان تاکید کرد: تمام تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک نهاد سیاست گذار در این صنعت تسهیل روابط پتروشیمی ها و فراهم کردن بستر لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی است، همچنین تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی از دیگر فعالیت های آتی این شرکت است. 
۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۵۳۶