بسته سرمایه‌گذاری توسعه میدان‎های نفت فلات قاره تدوین شد

بسته سرمایه‌گذاری توسعه میدان‎های نفت فلات قاره تدوین شد
بسته سرمایه‎گذاری طرح یکپارچه توسعه میدان‎های نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره ایران با در نظر گرفتن طرح‎ها و پروژه‎های اولویت‎دار تدوین شد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، افزایش ظرفیت تولید از میدان های نفتی و گازی سلمان، فروزان، رشادت، درود و ابوذر و میدان های منطقه سیری در این بسته سرمایه گذاری هدفگذاری شده است.

ارتقا کیفیت فرآورش کارخانـه خشکی ۲٠٠ هزار بشکه ای خارگ و جمع آوری گازهای همراه میدان نفتی رشادت و ارسال به سکوی سلمان، از دیگر اهداف کمی طرح یکپارچه توسعه میدان های نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره ایران است.

بر اساس اعلام این معانت، در این بسته، سرمایه‎گذاری مورد نیاز برای مدت چهار سال مشخص شده است که از طریق انعقاد قراردادهای فاینانس F و EPCF و EPDF متناسب با وضعیت اجرایی و نوع فعالیت هر پروژه تأمین خواهد شد. بازپرداخت هزینه‌های طرح هم مشخص شده است که بر مبنای آن، از محل ۵٠ درصد افزایش ظرفیت تولید نفت خام میدان ها و پروژه‌ها طی دوره ٦ ساله صورت می گیرد.

بسته سرمایه‌گذاری طرح یکپارچه توسعه میدان های نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره ایران در چارچوب ماده (۱۲) قانون رفع موانـع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مـالی کشور تعریف شده است که پس از اخذ مجوزهای مربوطه از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و شورای اقتصاد و انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران اجرایی خواهد شد.

در ایجاد بسته سرمایه‎گذاری مذکور، انطباق با بند (الف) ماده (۱۲۵) قانون برنامه پنجساله پنجم کشور و قرارگیری طرح‌ها و پروژه‌‌های توسعه‌ای اولویت‌دار با وضعیت اجرایی و قراردادی مشخص و میدان های نفتی و گازی مشترک مورد توجه قرار گرفته است.

۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۴۳۰