توافق فریز نفتی اوپک می‌تواند عملیاتی شود

توافق فریز نفتی اوپک می‌تواند عملیاتی شود
بزرگترین بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند که احتمال عملیاتی شدن توافق تثبیت سطح تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بیشتر از منتفی شدن آن است.
  • به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، اد مورس، رئیس بخش تحقیقات کالای بانک سیتی‌گروپ آمریکا، بر این باور است که اعضای اوپک و روسیه می‌توانند برای کاهش سطح تولید نفت به توافق برسند.

    وی ادعا کرد: عربستان و روسیه در پی چنین توافقی هستند، بنابراین دیگر کشورها نیز برای افزایش قیمت نفت باید جدی باشند.

    پس از این که اعضای اوپک در نشست هفته گذشته مقام‌های بلندپایه کشورهای عضو و غیر عضو این سازمان در وین درباره سطح تولید نفت هر یک از کشورها به نتیجه نرسیدند قیمت این کالا کاهش یافت.

    مورس افزود: افزایش تولید نفت، رسیدن به توافق فریز نفتی را برای صادرکنندگان عمده این کالا دشوار می‌کند؛ اکنون به علت افزایش تولید نیجریه و لیبی نیاز است که سطح عرضه اعضای اوپک یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

    رئیس بخش تحقیقات کالای بانک سیتی‌گروپ گفت: این بانک انتظار دارد قیمت نفت خام سال آینده میلادی افزایش یابد که خود سبب افزایش سطح تولید نفت آمریکا خواهد شد.

    وی ادامه داد: انتظار داریم سطح تولید نفت آمریکا سال ٢٠١٧ میلادی افزایش یابد که این افزایش مربوط به حوزه پرمیان، بزرگ‌ترین میدان نفتی ساحلی این کشور است.

    مورس گفت: هم‌اکنون تولید میدان یاد شده ٣٠٠ هزار بشکه در روز است که اگر قیمت نفت به ٦٠ دلار افزایش یابد، انتظار می‌رود تولید آن نیز به ٨٠٠ هزار بشکه در روز برسد.

۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۰۷
تعداد بازدید : ۵۱۵