حضور ایران در کنفرانس های بین المللی گاز افزایش می یابد

حضور ایران در کنفرانس های بین المللی گاز افزایش می یابد
ایران با ارائه بیشترین تعداد مقالات در کنفرانس IGRC، موفق به کسب رتبه نخست در این کنفرانس پژوهشی شد و براساس برنامه های تعریف شده، حضور کشورمان در عرصه های بین المللی این صنعت افزایش می یابد.
سعید پاک سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ایران یکی از اعضای فعال، قدیمی و بین المللی کنگره جهانی گاز به شمار می آید و حدود ٥٠ سال سابقه عضویت دارد.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران افزود: دارا بودن این سابقه، دستیابی به فناوری های نوین در عرصه گاز و ارائه مقاله های علمی مختلف سبب شد ایران به عنوان میزبان کنفرانس مهمIGRC در سال ٢٠٢٠ معرفی شود.
 
وی یادآور شد: حدود ٣٣ سال از برگزاری نخستین کنفرانس IGRC می گذرد و این رویداد جنبه پژوهشی در صنعت گاز دارد. 
 
پاک سرشت یادآور شد: ایران با توجه به شرایط ویژه ای که در بخش پژوهش دارد و با ارائه بیشترین تعداد مقالات موفق به کسب رتبه نخست در این کنفرانس شد.
 
به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، مشارکت بسیار خوب و طرح موضوعات مهم در این کنفرانس، سبب شد تا روی ایران حساب ویژه ای باز کنند که این امر در انتخاب کشورمان برای میزبانی کنفرانس IGRC سال ٢٠٢٠ بسیار مؤثر بوده است.
 
وی در ادامه با بیان این که ایران به لحاظ رشد علمی و توسعه فناوری و زیرساخت ها در تمام بخش ها به ویژه، صنعت نفت و گاز حرکت های خوبی داشته است، افزود: ما با پشتیبانی همین حضور و پیشرفت ها، درخواست میزبانی برای برگزاری کنفرانس IGRC را برای سال ٢٠٢٠ دادیم.
 
پاک سرشت ادامه داد: یکی از عوامل بسیار مهم برای به دست آوردن این رتبه و کسب جایگاه برتر در اتحادیه بین المللی گاز، بلوغ صنعت گاز و تکامل یافتگی آن است.
 
به گفته وی، ایران اکنون به لحاظ حجم تولید و مصرف، کشور ویژه ای در دنیا است و رشد و تجربه خوبی نیز در زمینه های فنی دارد. 
۱۶ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۴۴۷