افزایش قیمت پلی الفین ها در بازار اروپا

افزایش قیمت پلی الفین ها در بازار اروپا
پلی الفین ها ماه گذشته میلادی افزایش قیمت را به دلیل نوسان هزینه ها در بازارهای اروپایی تجربه کردند.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی plasticsnewseurope، در اوایل اکتبر امسال و به دنبال افزایش هزینه ها در بخش های بالادستی، قیمت پلی الفین ها در بازار اروپا افزایش یافت. این در حالیست که قیمت استایرن ها و پلی اتیلن ترفتالات همچنان روند نزولی خود را دنبال می کنند. 
این گزارش می افزاید: در پی بازیابی نسبی قیمت های نفت خام و افزایش بهای نفتا، قیمت قراردادهای اتیلن و پروپیلن برای ماه اکتبر با افزایش همراه بود.
قیمت اتیلن و پروپیلن به ترتیب 15 و 35 یورو به ازای هر تن افزایش یافتند. اگر چه تعطیلی تعدادی از مجتمع های پروپیلن اروپا برای عملیات تعمیر و نگهداری تا حدودی کمبود عرضه این محصول را در پی داشت؛ با این حال وضعیت عرضه در اواخر ماه سپتامبر بهبود یافت.
اما در ماه اکتبر قیمت مرجع استایرن مونومر تحت تاثیر فراوانی عرضه و کاهش قیمت بنزن، افت 50 یورو در هر تن را تجربه کرد.
در این میان تولیدکنندگان پلی الفین ها که انتظار داشتند رشد قیمت ها همراستا با افزایش هزینه های پایه آن ها باشد؛ به دلیل وضعیت مطلوب عرضه و تقاضای کمتر از میزان مورد انتظار، در معاملات اولیه تنها توانستند 10 یورو در هر تن قیمت قرادادهای اتیلن خود را افزایش دهند. اما قیمت قراردادهای پلی پروپیلن به موازات قیمت خوارک اولیه 35 یورو به ازای هر تن افزایش یافت.
این در حالیست که تولیدکنندگان پلی استایرن با کاهش قیمت 40-50 یورو برای هر تن مواجه هستند. از طرفی قیمت پلی وینیل کلراید (PVC) تقریبا ثابت مانده است و پلی اتیلن ترفتالات به دلایلی چند از قبیل افزایش بی رویه عرضه و کاهش فروش فصلی، همچنان روند نزولی خود را دنبال می کند.
۱۶ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۴۲۸