دعوت ایران از پاکستان برای مذاکره در خصوص تجارت آزاد

دعوت ایران از پاکستان برای مذاکره در خصوص تجارت آزاد
مقامات ایرانی از پاکستان خواسته اند تا هیئتی را برای آغاز مذاکرات رسمی در خصوص آزادسازی تجارت بین دو کشور به تهران اعزام کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل ازپایگاه خبری بیزینس استاندارد، مقامات ایرانی از پاکستان خواسته اند تا هیئتی را برای آغاز مذاکرات رسمی در خصوص آزادسازی تجارت بین دو کشور به تهران اعزام کنند.
یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت: «ایران بالاخره از پاکستان دعوت کرده تا هئیتی را تا پایان ماه جاری یا آغاز ماه آینده برای آغاز دور نخست مذاکرات در مورد انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد به تهران اعزام کند.»
این اقدام پس از ان صورت می گیرد که دولت پاکستان چندین درخواست به مقامات ایرانی ارسال کرده و خواستار مذاکره در خصوص خطوط تعرفه ای، تعرفه های گمرکی و دیگر مسائل مربوط به موافقتنامه تجارت آزاد بین دو کشور شده است.
وی  گفت، هیئت پاکستانی طی 3 تا 4 هفته آینده عازم تهران خواهد شد و مسئولانی از بخش امور اقتصادی و اداره فدرال دارایی های پاکستان نیز در این هیئت حضور خواهند داشت. این هیئت تلاش خواهد کرد تا سند مربوط به موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان را در زودترین زمان ممکن نهایی کند.
دور بعدی مذاکرات در اوایل سال آینده میلادی در اسلام آباد برگزار خواهد شد. این مقام پاکستانی افزود، پاکستان قصد دارد در سال 2017 موافقتنامه هایی با ایران، ترکیه و تایلند در زمینه تجارت آزاد منعقد نماید.
پیش نویس موافقتنامه تجارت آزاد از سوی پاکستان تسلیم مقامات ایرانی شده و مسیر برای آغاز مذاکرات رسمی در این باره هموار گشته است.
در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد در مارس سال جاری، دو کشور در زمینه امای این موافقتنامه توافق کرده بودند.
دو کشور توافق کره اند که موافقتنامه فعلی تجارت ترجیحی را به موافقتنامه تجارت آزاد تغییر دهند و حجم مبادلات تجاری دو جانبه را در طی 5 سال آینده به 5 میلیارد دلار در سال برسانند.
۱۶ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۳۹
تعداد بازدید : ۴۳۳