آخرین خبرها از راه‌اندازی بورس انرژی

آخرین خبرها از راه‌اندازی بورس انرژی
رییس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس اخرین وضعیت راه اندازی بورس انرژی را تشریح کرد.
محمود رضا خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آخرین وضعیت راه‌اندازی بورس انرژی را تشریح کرد و گفت: بعد از انتخاب مدیرعامل بورس انرژی، اقدامات تشکیل ساختار و استقرار شرکت پیگیری شده و در حال حاضر ساختمان حافظ به عنوان محل استقرار بورس انرژی انتخاب شده است.

وی افزود: همچنین چارت سازمانی تهیه شده و به طور موازی موضوع تدوین مقررات داخلی شرکت، تدوین مقررات معاملاتی و تدوین نهایی دستورالعمل معاملات و پذیرش در حال انجام است.

او به طراحی نرم‌افزار معاملاتی بورس انرژی اشاره کرد و توضیح داد: نرم‌افزار بورس انرژی طراحی شده و برای اجرای نهایی مرتبا از طریق شرکت بورس انرژی و مدیریت فناوری بورس پیگیری می‌شود.

خواجه نصیر به انجام معاملات برق در بورس انرژی پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با مجموعه مدیران شبکه برق در حال انجام است تا ساختار معاملات برق در بورس انرژی مشخص شود.

وی درباره انجام معاملات نفت در این بورس گفت: در دستورالعمل معاملات پذیرش و انجام معاملات نفت خام پیش بینی شده و امکان معامله آن فراهم شده است.

به گفته رییس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس هر زمانی که اقدامات قانونی بورس انرژی به اتمام برسد، فاز اجرایی عملیات آن آغاز خواهد شد اما طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است بورس انرژی در نیمه اول سال جاری راه اندازی شود.

وی در ادامه در مورد عرضه نفت خام در بورس نفت گفت: در حال حاضر عرضه نفت خام در بورس کالا صورت نگرفته است و منتظر عرضه این محصول توسط عرضه کننده هستیم.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۰۶
تعداد بازدید : ۸۷۱