عملیات اجرایی خاکبرداری پتروشیمی دهدشت تا پایان هفته آینده آغاز می‌شود

عملیات اجرایی خاکبرداری پتروشیمی دهدشت تا پایان هفته آینده آغاز می‌شود
نماینده شهرستان کهگیلویه گفت: شرکت‌های پیمانکار استان شناسایی، اسناد مناقصه واگذار و تا پایان هفته آینده دستگاه‌های مهندسی وارد محوطه پتروشیمی دهدشت شده و عملیات اجرایی خاکبرداری و احداث ساختمان‌های غیرصنعتی آغاز می‌شود.
به گزارش نیپنا؛ عدل هاشمی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نزدیک به 11 سال است که مردم شهرستان کهگیلویه چشم انتظار احداث پتروشیمی دهدشت هستند.
نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اشاره به اینکه محصول این مجتمع پتروشیمی پلی اتیلن سنگین است، گفت: فراخوان برای اجرای پروژه ساختمان‌های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت انجام و به زودی مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص می‌شود.
هاشمی پور با بیان اینکه توسط مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس 32 میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات خاکی و ساختمان‌های غیر صنعتی در نظر گرفته شده، افزود: شرکت‌های پیمانکار استان شناسایی، اسناد مناقصه واگذار و به زودی دستگاه‌های مهندسی وارد محوطه پتروشیمی دهدشت شده و خاکبرداری و احداث ساختمان‌های غیرصنعتی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه برای احداث مجتمع پتروشیمی دهدشت نزدیک به 400 میلیون دلار نیاز داریم، عنوان کرد: بخشی از این اعتبار ریالی و بخشی دیگر ارزی که در بخش ریالی برای فاز اول از سرمایه شرکت هلدینگ 32 میلیارد تومان برای انجام عملیات خاکبرداری و ساختمان‌های غیر صنعتی تخصیص داده شده است.
هاشمی پور با بیان اینکه تا پایان هفته آینده عملیات خاکبرداری و احداث ساختمان‌های غیرصنعتی پتروشیمی دهدشت آغاز می‌شود، افزود: عملیات ساختمان‌های صنعتی این مجتمع بزرگ باید به صورت( E.P.C.F مهندسی، تهیه کالا، اجرا و تامین منابع مالی ) برگزار شود که البته فراخوان آن انجام و شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی استقبال کرده‌اند.
وی تصریح کرد: بعد از انجام مناقصه و مشخص شدن پیمانکار ظرف مدت دو ماه آینده عملیات اجرایی ساختمان‌های صنعتی نیز آغاز و هر دو مجموعه در کنار همدیگر فعال می‌شوند.
هاشمی پور با اشاره به اینکه حق جوانان شهرستان کهگیلویه است که در پتروشیمی دهدشت مشغول به کار شوند، گفت: مواد اولیه پتروشیمی دهدشت از خط لوله اتیلن غرب به طول 68 کیلومتر تامین که مقدمات آن نیز فراهم شده است.
۱۸ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۴۲۰