زنگنه: اراده عمومی برای تامین منافع جمعی در اوپک وجود دارد

زنگنه: اراده عمومی برای تامین منافع جمعی در اوپک وجود دارد
وزیر نفت گفت: اگرچه سیاست در اوپک بسیار تاثیرگذار است، اما اراده عمومی و بلوغ عقلانی برای تامین منافع جمعی در این سازمان وجود دارد و من به مذاکرات پیش روی اوپک خوش بینم.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه دیشب (سه شنبه، ١٨ آبان ماه) در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» که از شبکه خبر پخش شد، در واکنش به برخی مباحث مبنی بر پیش بینی به توافق نرسیدن اعضا در نشست آتی اوپک و یا شکست برنامه کاهش تولید در این سازمان، گفت: اگرچه اوپک فراز و فرود بسیاری دارد و سیاست در آن بسیار تاثیرگذار است، اما اراده عمومی و بلوغ عقلانی برای تامین منافع جمعی در این سازمان وجود دارد.

وی افزود: فکر می کنم تحمل سختی های ناشی از کاهش قیمت نفت برای برخی کشورها کفایت می کند تا اوپک به سمت کاهش تولید واقعی یا جلوگیری از افزایش تولید گام بردارد.

زنگنه خاطرنشان کرد: به مذاکرات نشست آتی اوپک خوش بینم.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها از جمله اظهارنظر دبیر کل اوپک مبنی بر این که اگر فریز نفتی اتفاق نیفتد، تبعات منفی به دنبال خواهد داشت، گفت: به نظرم بحث فریز نفتی در الجزایر تمام  شد و بحث آتی این خواهد بود که سهم هر کشور از کاهش تولید اوپک به چه میزان باشد.

زنگنه ادامه داد: به نتایج مذاکرات آتی بدبین نیستم؛ مگر آنکه اراده خیلی منفی سیاسی به میدان بیاید.

وزیر نفت با ابراز رضایت از وضع صادرات نفت خام کشور، گفت: صادرات ما در اکتبر به روزانه ٢ میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه و تولید روزانه نفت خام به مرز چهار میلیون بشکه رسید.

زنگنه در پاسخ به سئوالی درباره صحت خبر ملاقات وی با وزیر نفت مصر، آن را کذب محض خواند و گفت: هیچ برنامه یا تماسی در این مورد نداشتم؛ همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا در آینده بناست چنین دیداری داشته باشید، عنوان کرد: اینکه در آینده دیداری باشد یا خیر، مبحثی جداست؛ ما با هر کسی که بخواهد صحبت کند به جز اسرائیل، با گفتگو می نشینیم.

این خبر در حال تکمیل است ...

۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۰۷