تحریم 50 شرکت ایرانی

تحریم 50 شرکت ایرانی
وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم بیش از 50 شرکت و بانک ایرانی در ادامه تلاشهای بیهوده خود برای متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که بیش از 50 شرکت و بانک ایرانی را در ادامه تلاشهای خود برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران و جلوگیری از پیشرفت های موشکی این کشور تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این اقدامات بخشی از رویکرد دوگانه دولت برای افزایش فشار علیه ایران و بازتاب نگرانی جامعه بین الملل! درباره این برنامه هسته ای است.

در این بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در راستای آنچه تلاشهای مستمر برای توقف برنامه هسته ای ایران و فعالیتهای موشکی خواند، 11 نهاد و فرد ایرانی را به فهرست تحریمهای خود افزود.

همچنین موسسات مرتبط با خطوط کشتیرانی ایران و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در فهرست شرکتهای تحریم شده قرار گرفتند.

شرکت نفت "اینترترید سوئیس"، شرکت "اینترترید هنگ کنگ"، شرکت "برق نور" و شرکت "اینترترید نفت و انرژی" نیز که مرتبط با شرکت ملی نفت ایران هستند، به منظور جلوگیری از دور زدن تحریمهای اعمال شده در فهرست تحریم ها قرار گرفتند.

وزارت دارایی آمریکا اخیرا نیز ۱۰ شرکت و 5 فرد را به اتهام ارتباط با خطوط کشتیرانی و بانک ملت ایران تحریم کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت انرژی "پرل" که به گفته وزارت دارایی ایالات متحده در مالزی ثبت شده و به یکی از موسسه های زیرمجموعه بانک ملت وابسته است، روز سه شنبه به فهرست تحریمهای آمریکا اضافه شد.

درحالیکه ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است، کشورهای غربی مدعی بعد نظامی این برنامه بوده و در همین راستا تحریم های بسیاری را علیه کشورمان اعمال کرده اند.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۱۰
تعداد بازدید : ۹۸۵