مساعد بودن بازار روسیه برای صادرات محصولات پتروشیمی

مساعد بودن بازار روسیه برای صادرات محصولات پتروشیمی
روسیه نیاز فراوانی به واردات محصولات پتروشیمی دارد و باید همکاری مناسبی میان تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی کشورمان برای گسترش صادرات به روسیه برنامه ریزی شود.
اسدالله عسگر اولادی رئیس مشترک اتاق ایران و روسیه درگفتگو با خبرنگار نیپنا به پایین بودن رونق تولید محصولات پتروشیمی در روسیه اشاره کرد و گفت: شرایط بازار روسیه برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران بسیار مساعد است و باید در جهت شناسایی توانمندی های ایران در روسیه تلاش بیشتری شود.
وی اظهار کرد: صادرکنندگان محصولات پتروشیمی ما باید در نمایشگاه های روسیه شرکت کنند و با خریداران محصولات پتروشیمی روسی وارد مذاکره شوند. در سال های گذشته حضور خوب صادرکنندگان ما در نمایشگاه پتروشیمی در روسیه منجر به قراردادهای خوبی شد که امیدواریم امسال هم شاهد قراردادهای خوبی برای صنعت پتروشیمی باشیم.
رئیس مشترک اتاق ایران و روسیه با بیان این که کمترین صادرات ما به روسیه محصولات پتروشیمی است افزود: صادرات به کشور روسیه با چند مشکل بازدارنده مواجه است که یکی از آنها مسائل بانکی، مالی و ارزی است. زیرا پول روسیه روبل است و پول ما هم ریال است که هر دو بی ثبات است و این موضوع در مبادلات دو کشور اثر گذار است.
وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی ایران برای روسیه و همه کشورهای دنیا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در واقع محصولات پتروشیمی ایران ضعف کیفیتی ندارد. بنابراین اگر صادرکنندگان برای گرفتن بازار محصولات پتروشیمی روسیه برنامه ریزی داشته باشند، حتما روسیه را بازار خوبی برای صادرات محصولات پتروشیمی خواهند دید.
۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۵۱۹