صنعت نفت نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد ملی دارد

صنعت نفت نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد ملی دارد
صنعت نفت در شکوفایی اقتصاد ملی نقش بسزایی دارد و یکی از مسیرهای شفاف سازی در عرضه تولیدات این صنعت از بورس عبور می کند.
سید علی حسینی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی، عصر دیروز (سه شنبه، ١٨ آبان ماه) در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و در بازدید از غرفه شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) به خبرنگار این رسانه گفت: هم اکنون تمام فرآورده های ویژه پالایشگاهی در بورس انرژی پذیرش می شوند.
 
مدیرعامل شرکت بورس انرژی افزود: همکاری ویژه وزارت نفت در حوزه عرضه فرآورده های نفتی از جمله نفت کوره، نفت سفید، نفت‌گاز و... در بورس انرژی قابل تقدیر است.
 
وی اظهار کرد: در تالار صادراتی ویژه پالایشگاهی نیز شاهد عرضه فرآورده های نفتی هستیم.
 
حسینی عنوان کرد: خوشبختانه بیشتر فرآورده های صادراتی در بورس انرژی، در زمان عرضه مورد رقابت قرار می گیرند و این سبب می شود که قیمت‌های بهتر، بالاتر و مطمئن‌تری برای عرضه کننده ها ثبت شود.
 
مدیرعامل شرکت بورس انرژی ادامه داد: بخشی از این فرآورده ها به طور مستقیم از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی عرضه می شوند.
 
وی تاکید کرد: شفافیت از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های عرضه محصولات در بورس به شمار می رود.
 
به گفته حسینی، دسترسی آزاد به بازار بورس از جمله اصول اولیه شفاف بودن معاملات این بازار است.
 
مدیرعامل شرکت بورس انرژی افزود: بورس‌ها موظف هستند حجم زیادی از اطلاعات را به طور طبقه بندی شده در اختیار فعالان این حوزه قرار دهند که این موضوع دسترسی به منابع اطلاعاتی را برای بازیگران تسهیل می کند.
 
وی یادآور شد: سازوکار بازار مبتنی بر رقابت است و همه افرادی که در آن شرکت می کنند قیمت های پیشنهادی خود را از طریق سامانه معاملاتی بورس ارائه می دهند.
۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : ۴۲۰