مذاکرات ایران با گازپروم برای افزایش صادرات گاز به ارمنستان

مذاکرات ایران با گازپروم برای افزایش صادرات گاز به ارمنستان
موضوع افزایش حجم گاز صادراتی ایران به ارمنستان در جریان مذاکرات بین ایران و شرکت گازپروم روسیه که قرار است در مسکو برگزار شود، مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم روزنامه کومرسانت به نقل از یک منبع آگاه نوشت که موضوع افزایش حجم گاز صادراتی به ارمنستان از ایران احتمالا در جریان مذاکرات بین ایران و شرکت گازپروم که قرار است در مسکو برگزار شود، مطرح خواهد شد. این مذاکرات قرار است بین ویتالی مارکلوف، معاون رئیس کمیته مدیریتی شرکت گازپروم، و امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران برگزار شود.

به نوشته این روزنامه روسی، مذاکرات با توجه به بازگشت شرکت توتال فرانسه به بازار ایران انجام خواهد شد. ایران قصد دارد گازپروم را نیز به بخش انرژی خود بازگرداند.

«مذاکرات همچنین احتمالا شامل موضوع افزایش حجم صادرات گاز ایران به ارمنستان خواهد بود که زیرساخت خط لوله ای آن در اختیار این شرکت روسی است. در حال حاضر، گازپروم انتقال گاز به ارمنستان از طریق گرجستان را انجام می دهد که موافقتنامه ترانزیتی مربوط به آن در پایان امسال به اتمام خواهد رسید. مذاکرات با ایران احتمالا موجب تقویت موضع گازپروم و اعمال فشار بر گرجستان برای کاهش قیمت گاز صادراتی اش شود.»

۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۴۲۵