پدافندغیر عامل نیاز به حضور پررنگ مدیران ارشد دارد

پدافندغیر عامل نیاز به حضور پررنگ مدیران ارشد دارد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: شرکتها مسئولیتهای مهمی در خصوص صیانت از سرمایه های خود دارند که باید در قالب کارگروه، انجام دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی و تمرین پدافند غیر عامل، ضمن تشکر از سازمان پدافند غیر عامل برای برگزاری و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی جهت میزبانی، حضور موثر مدیران حاضر را نطقه قوت این دوره عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مسئله به اولویت تمامی مدیران تبدیل شود چرا که پدافند غیر عامل بسیار مقوله ای جدی و نیازمند توجه مدیران ارشد میباشد.

امید شهیدی نیا، از سازمان پدافندغیر عامل خواست تا برای جلوگیری از حوادث در صنعت پتروشیمی با جمع بندی و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نتایج این دوره را در مجموعه ای تدوین نماید.

وی، از تشکیل ستادی برای فرماندهی، کارگروهی برای تصمیم سازی و ایجاد دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری خبر داد و افزود: در این دستورالعمل سه سطح حادثه مشخص شده است و مرزبندی های دقیقی از حوادث تعریف شده که براساس آن، شرکتها مسئولیت تمامی عملیات و فرماندهی حوادث سطح یک را در درون شرکت بر عهده خواهند داشت.

فرمانده ارشد مدیریت بحران منطقه، ضمن موفق ارزیابی کردن این دوره در ایجاد تغییر در دیدگاه مدیران، خاطر نشان کرد: شرکتها باید پس از دریافت کلیات این دوره، نسبت به بررسی عمیق تر آسیب پذیری ها و تهدیدات در مجتمع های خود اقدام کنند.

در پایان این دوره، شرکت پتروشیمی فجر به عنوان برترین شرکت حاضر در این کارگاه معرفی شد؛ ارزیابی‌ها براساس تمرینها و کارخواسته های اساتید صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، نیز ایجاد درک متقابل از صنعت پتروشیمی و پدافند غیر عامل را نتیجه ی این دوره عنوان کرد و گفت: اگر در صنعت حادثه ای رخ دهد نشان از ناتوانی نیروی انسانی و سیستم مدیریتی نیست، بلکه بسیاری عوامل دست به دست هم میدهند تا حادثه ای رخ دهد.

علیرضا شمیم، خاطر نشان کرد: انتظاری که از نهادهای امنیتی داریم آنست که محیطی امن فراهم کنند تا صنعت بتواند به وظایف تولیدی خود بپردازد.

این دوره با هدف افزایش سطح دانش مدیران در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحرانهای مربوط به صنعت، تلاش جهت ایجاد ادبیات و فرهنگ مشترک، تبدیل کمیته های بحران به تیم های مدیریت بحران، از طریق برقراری ارتباط نزدیک با اعضای کمیته، ارزیابی توانمندی مدیران برای تشخیص توانایی آنها در ایفای نقشهای خود، فراهم نمودن شرایط تبادل نظر و انتقال تجربیات در قالب بحثهای تخصصی برگزار شده است.در این کارگاه سه روزه،150 نفر از اعضای کمیته های بحران شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در قالب 6 تیم به آموزش و تمرین ستادی پدافند غیرعامل پرداختند. این کارگاه 2 فاز دیگر هم دارد که به صورت رزمایش های برنامه ریزی شده و در آینده اجرا می شود.

۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۴۶۶