مذاکره جدی ایران با روس‌ها برای سوآپ نفت

مذاکره جدی ایران با روس‌ها برای سوآپ نفت
معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزارت نفت اعلام کرد ایران برای همکاری در زمینه سواپ نفت در حال مذاکره با شرکت‎های روس است.

به گزارش ایسنا، امیر حسین زمانی نیا، معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزارت نفت اعلام کرد ایران درباره معامله‎های سواپ نفت، با شرکت‌های روسی مذاکره می‎کند.

به گفته وی، در آغاز حجم این معامله‎ها می‎تواند ١٥٠ هزار بشکه در روز باشد و در دوره‎ای کوتاه، ممکن است این رقم به ٥٠٠ هزار بشکه در روز نیز برسد.

به گفته معاون امور بین‎الملل وزارت نفت، ایران پیش از این نیز درباره سواپ نفت با شرکت روسنفت گفت‎و‎گوهایی داشته است اما این مذاکرات پیشرفتی نداشته‎اند. با این همه، دو طرف همچنان به همفکری ادامه می‎دهند.

ایتارتاس به نقل از زمانی نیا همچنین اعلام کرد در میانه ماه دسامبر امسال، ایران قصد دارد با شرکت‎های لوک اویل، گازپروم، گازپروم-نفت، زاروبژنفت و تاتنفت، موافقتنامه اصولی امضا کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‎کنیم سران وزارت نفت ایران و وزارت انرژی روسیه درباره معرفی شرایط و قراردادهای جدید همکاری در صنعت نفت یاران برای شرکت‎های روس، به زودی به توافق دست یابند.

معاون امور بین‎الملل وزارت نفت همچنین اعلام کرد: نزدیک به همه شرکت‎هایی که از آنها نام بردم، برای همکاری در مواردی خاص ابراز تمایل کرده‎اند.

زمانی‎نیا همچنین از برنامه خود برای دیدار با ویتالی مارکلوف، معاون مدیر عامل شرکت گازپروم خبر داد و گفت که این شرکت برای مشارکت در توسعه چند میدان گازی در خلیج فارس، تمایل دارد.

۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۴۰۷