سهم ایران در بازار جهانی پتروشیمی بهبود می یابد

سهم ایران در بازار جهانی پتروشیمی بهبود می یابد
نماینده مردم اهواز در خانه ملت گفت: با راه اندازی طرح های درحال ساخت واجرایی شدن طرح های مطالعاتی، سهم ایران در بازار جهانی محصولات پتروشیمی افزایش خواهد یافت.
همایون یوسفی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره اهمیت توسعه صنایع پتروشیمی اظهارکرد: ایران آماده جذب سرمایه گذاری خارجی در صنایع پتروشیمی است. از این رو، سرمایه گذاران خارجی می توانند با شرکت های ایرانی برای توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان مشارکت کنند.
نماینده اهواز افزود: ایران از لحاظ اقتصادی و میزان جمعیت، دومین کشور مطرح در منطقه به شمار می رود و برخورداری از ذخایر فراوان نفت و گاز از مزیت‎های سرمایه گذاری در ایران به شمار می رود و می توان با برنامه ریزی های دقیق صنعت پتروشیمی ایران  را  توسعه داد.
وی گفت: شاخص های سرمایه گذاری های نفتی از جمله در حوزه پتروشیمی درایران مطلوب است. از این رو همزمان با وجود زیر ساخت های مورد نیاز که به آن اشاره شد ، وجود نیروی انسانی متخصص  و کارآمد نیز برای روند توسعه پترشیمی مزیت برشمرده می شود.
یوسفی افزود: با اجرای طرح های در حال اجرا  و طرح های مطالعاتی، سهم ایران در بازار جهانی محصولات پتروشیمی افزایش خواهد یافت که با توجه به موقعیت و منابع ایران، بهبود این سهم دور از انتظار نیست.
وی گفت: نظارت بر بازار، رگولاتوری، ایجاد زیرساخت، حمایت از توسعه پایدار از مهمترین  وظایف شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.
نماینده مجلس دهم گفت: برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد مشوق هایی مانند معافیت مالیاتی و فرصت سرمایه گذاری ایجاد شده است که در مباحث توسعه پایدار صنعت نقش مثبتی ایفا می کند و می توان با استفاده از این فرصت ها جهش در جذب سرمایه را رقم زد.
۲۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۴۹۵