آمادگی هرگونه جنگ اقتصادی با دشمن را داریم

آمادگی هرگونه جنگ اقتصادی با دشمن را داریم
وزیر نفت گفت: تحریم نفتی ایران به عنوان آخرین حربه دشمن به طور قطع آنان را ناامید خواهد کرد و دیری نخواهد پایید که این حربه ناکارآمد خواهد شد.
رستم قاسمی با بیان این که این روزها ایام پرمشغله ای برای صنعت نفت کشور به حساب می آید، افزود: دشمنان برای این که بتوانند حکومتی یکپارچه داشته باشند، در تلاشند همه کشورها را زیر چتر مدیریتی خود داشته باشند.
این عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: ایران اسلامی به عنوان یک کشور بزرگ از نظر آمار جمیعتی، موقعیت ژئوپولیتیک و دارا بودن منابع مختلف هیدروکربوری، معدنی، کانی، همچنین مرز مشترک با 15 کشور در منطقه و جهان، دارای موقعیتی منحصر به فرد است.
وی به تحریم کشور در سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: این تحریم ها بیشتر ماهیت اقتصادی برای انتقال فشار به مردم دارند و دشمن قطعا به این نتیجه رسیده است که برخورد فیزیکی با جمهوری اسلامی نتیجه ای برای آنها نخواهد داشت.
وزیر نفت به توسعه صنعت نفت و حضور در بازارهای جهانی به عنوان دو محور مهم اشاره و تصریح کرد: توسعه صنعت نفت با شناختی که من از مجموعه توانای کشور به ویژه در بعد صنعت نفت دارم، گرچه ممکن است ما را تا حدودی از نظر زمان و هزینه با مشکل روبه رو کند، اما دشمنان هیچگاه موفق نخواهند شد ما را از دسترسی به اهدافمان بازدارند.
وی با تاکید بر توانمندی متخصصان داخلی گفت: وابستگی های صنعت نفت تا کی می خواست ادامه پیدا کند ؟، ما با وجود دانشگاه های فعال، دانشمندان و مردم باهوش به یقین با اقتدار می توانیم از گلوگاه تحریم استفاده و عبور کنیم.
وزیر نفت ادامه داد: امروز برای همه موضوع های نفت برنامه ریزی شده یا در حال برنامه ریزی شدن است، همچنین برای بیشتر کالاهای راهبردی صنعت نفت، در حال
نمونه سازی یا تهیه سند برای داخلی سازی هستیم که در این بخش مشکل خاصی دیده نمی شود.
وی درباره بازار فروش بین المللی نفت گفت: برخی کشورها که دنباله رو سیاست های آمریکا هستند، تنها تلاششان این است که برای فروش نفت ایران مشکلاتی ایجاد کنند.
وزیر نفت تاکید کرد: باید آمادگی نبرد اقتصادی با تمام توان و با تمام برنامه در برابر فشارهای خارجی را داشته باشیم.
قاسمی تصریح کرد: ترس و ناتوانی جزء ما نیست، با قدرت اما هوشمند باید از این تحریم عبور کنیم.
وزیر نفت ادامه داد: برنامه خودمان را داریم و با برنامه ریزی خوبی که در حال انجام است، روش های زیادی برای فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی وجود دارد و تاکید می کنم جای هیچ گونه نگرانی نیست.
قاسمی تصریح کرد: ما کارکنان صنعت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی هستیم و مردم از ما به عنوان سربازان پیشرو خط مقدم جهاد اقتصادی انتظار دارند خاکریزها مستحکم و خوب نگهداری شوند از این رو ترس و ناتوانی جزء ما نیست.
وزیر نفت خطاب به فعالان عرصه روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها در این مقطع، وظیفه خطیری دارند که به صورت منطقی کارکنان سازمان را در این زمینه آگاه کنند که در یک نبرد اقتصادی به سر می بریم و چگونه باید در این نبرد پیروز شویم.
قاسمی گفت: صنعت نفت با وجود شرایط تحریم در حال جهش مناسب در زمینه تولید داخل، صنایع بالادستی ( اکتشاف و استخراج) و سرمایه گذاری در میدان های مشترک است.
وزیر نفت افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه، به یقین به اهداف از پیش تعیین شده در این برنامه خواهیم رسید.
قاسمی گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه نیازمند تدبیر، تلاش ، تحمل و شتاب دهی در کارها هستیم.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید فعالیت های کارکنان صنعت نفت به ویژه در مناطق عملیاتی را بازتاب دهند؛ روابط عمومی ها زبان گویای سازمان هستند و پیام و کلام اگر بموقع بیان نشود، مخرب و اگر در زمان و مکان مناسب ادا شود، تاثیر مطلوب خواهد داشت.
وزیر نفت گفت: روابط عمومی می تواند با به نمایش گذاشتن پروژه های موفق که عامل انگیزشی برای دیگر فعالان عرصه نفت و گاز است، زمینه ساز افزایش بهره وری و کارایی بیشتر شود.
قاسمی با بیان این که ما در صنعت نفت خدمتگزار مردم هستیم و هر آنچه داریم، از آن بیت المال و مردم است، تاکید کرد: کسب رضایت و حفظ شان مردم را با جدیت تمام در مراجعات مردمی در شرکت ملی گاز و دیگر شرکت های تابعه به عنوان یک محور در دستور کار قرار دهید.
۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۲۳:۲۷
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۹۷۳