صعود پلی استایرن

در هفته جاری و در چین قیمت پلی استایرن با افزایش روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این افزایش قیمت تحت تاثیر افزایش هزینه ها گزارش شده است، حال آنکه تقاضا همچنان منظم و عمدتا به نیازهای فوری خریداران محدود بوده است.

این در حالی است که قیمت استایرن به صورت فوب در کره از آغاز نوامبر تا کنون ۱۵۰ دلار افزایش یافته است. قیمت پلی استایرن وارداتی معمولی ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار در هر تن و همچنین قیمت پلی استایرن مقاوم ۱۲۶۰ تا ۱۳۱۰ دلار در هر تن سی ای آف گزارش شده است. قیمت پلی استایرن معمولی نشان می دهد که این کالا ۲۰ تا ۳۰ دلار و پلی استایرن مقاوم ۳۰ تا ۴۰ دلار رشد داشته است.

یک تولیدکننده تایوانی گزارش داده است که با قیمت ها ۱۲۰۰ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن سی آی اف برای پلی استایرن معمولی و ۱۲۶۰ تا ۱۲۷۰ دلار در هر تن سی آی اف برای پلی استایرن مقاوم با مشتریان خود به نتیجه رسیده اند. دلیل افزایش قیمت این کالاها، افزایش نرخ استایرن عنوان شده است. این تولیدکننده تایوانی اعلام کرده که پیشنهادهای بیشتری برای خرید در این هفته داشته اند.

چند معامله گر دیگر تایوانی نیز گزارش داده اند که قیمت پلی استایرن معمولی خود را ۳۰ دلار و مقاوم را نیز ۲۰ دلار افزایش داده اند. در همین حال در بازار داخلی چین قیمت پلی استایرن معمولی ۵۱ تا ۷۳ دلار و پلی استایرن مقاوم ۴۴ تا ۵۹ دلار نسبت به هفته گذشته گران شده است. یک منبع تولیدکننده دیگر گزارش داده است: احتمالا استایرن به روند افزایشی خود در آینده نزدیک ادامه دهد، این در حالی است که برخی از خطوط تولید احتمالا بدون برنامه ریزی دچار اورهال شوند و به این ترتیب با تاخیر در حمل و نقل روبه رو شوند.

از این رو پیش بینی می شود قیمت پلی استایرن همچنان در کوتاه مدت متاثر از چشم انداز صعودی استایرن، جا برای افزایش داشته باشد. این در حالی است که قیمت استایرن در کره به صورت فوب در بالاترین سطح خود از ماه اوت سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است.

۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۷:۰۰
تعداد بازدید : ۶۲۶