نفت خام مانع افزایش بیشتر قیمت ABS شد

قیمت اکریلو نیتریل بوتادین استایرن (ABS) در چین و در دو بازار داخلی و وارداتی با افزایش در هفته جاری روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت ABS به بالاترین سطح خود از ماه جولای سال ۲۰۱۵ تاکنون رسیده است. این در حالی است که قیمت اکریلونیتریل ACN و بوتادین با توجه به چشم انداز ضعیف قیمت نفت خام، مانع از رشد بیشتر قیمت ABS شد.

به این ترتیب قیمت ABS وارداتی در حدوده ۱۵۰۰ تا ۱۵۶۰ دلار در هر تن سی آی اف اعلام شده که در مقایسه با هفته گذشته ۱۷ تا ۲۰ دلار گران شده است. چند معامله گر و تولیدکننده تایوانی قیمت ABS خود را ۳۰ دلار گران تر از قبل و در حدود ۱۵۶۰ دلار در هر هرتن سی آی اف به صورت نقدی اعلام کردند.

همچنین یک تولیدکننده مالزیایی نیز گفته است: ما انتظار داریم تقاضا در ماه نوامبر تا دسامبر اندکی بهبود یابد. این در حالی است که قیمت استایرن تاثیر قابل توجهی بر پیشنهادهای ABS گذاشته است. البته برخی از منابع نیز به تاخیر حمل و نقل در طول هفته گذشته اشاره کردند.

در چین و در بازار محلی قیمت ABS تا ۱۹۰ دلار در هر تن افزایش را ثبت کرده است، کاهش ارز محلی در مقابل دلار آمریکا یکی از عوامل افزایش این قیمت به شمار می رود و بر بازار ABS فشار وارد کرده است.

با این حال بیشتر فروشندگان و بازیکنان بازار انتظار دارند که در کوتاه مدت با توجه به افزایش هزینه های استایرن و همچنین عرضه های محدود در چین، بازار ABS شرایط بهتری را سپری کند. با این حال نگرانی از تضعیف قیمت نفت خام هم وجود دارد، در بازارهای بالادست قیمت اکریلونیتریل ۲۵ دلار عقب نشینی کرده و به ۱۳۳۵ دلار در هر تن سی اف آر چین رسیده است، همچنین قیمت بوتادین نیز با ۴۰ دلار افت حدودا ۱۳۹۵ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است.

۱ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۵۱۱