نفت از ۴۹ دلار گذشت

نفت از ۴۹ دلار گذشت
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۹ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی نفت در دومین روز معاملاتی هفته جاری به روند صعودی خود ادامه داد و این در حالی است که امیدواری ها نسبت به اقدام اوپک برای کاهش تولید خود افزایش یافته است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات روز سه شنبه 53 سنت افزایش یافت و به 49 دلار و 43 سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز 54 سنت افزایش یافته و به 48 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسیده است.

امیدواری ها به نهایی شدن تصمیم اوپک برای کاهش تولید خود پس از آن افزایش یافت که ایران برای محدود کردن سطح تولید خود چراغ سبز نشان داد. وزیر نفت ایران پس از دیدار با دبیرکل اوپک در تهران گفت: احتمال اینکه اعضای اوپک به توافق برسند وجود دارد و با توجه به علائمی که هست، همکاری خوبی در اوپک خواهیم داشت.

در حالی که قیمت نفت در معاملات روز گذشته تاحد زیادی تحت تاثیر اظهارات وزیر نفت ایران افزایش یافته بود انتشار اظهارات رئیس جمهور روسیه که حاکی از امیدواری وی به نهایی شدن توافق کاهش تولید در نشست آتی اوپک بود باعث ادامه روند صعودی نفت در روز سه شنبه شد.

قیمت نفت از پایین ترین رقم خود در هفته گذشته تاکنون حدود 5 دلار افزایش یافته است. کاهش ارزش دلار و فاصله گرفتن از رکورد 13 ساله نیز به رشد قیمت نفت کمک کرده است.

۲ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۵۱۱