شرکت پخش برای تامین سوخت مایع آمادگی کامل دارد

شرکت پخش برای تامین سوخت مایع آمادگی کامل دارد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از تحویل روزانه ٩٥ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها با افزایش برودت هوا در کشور خبرداد.
  • منصور ریاحی به خبرنگار شانا گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا و افت طبیعی فشار گاز به دلیل افزایش مصرف، اقدامات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز در همه نیروگاه‌های کشور انجام شد.

    وی افزود: در چند روزه گذشته، با توجه به بارش و برودت هوا به دنبال پایداری انتقال فرآورده بودیم، به طوری که مصرف نیروگاه‌های کشور از روزانه ١٢ میلیون لیتر با ٦٠ درصد افزایش به ٩٥ میلیون لیتر رسید.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: با کاهش شدید دما در شمال کشور، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به سرعت سوخت مایع (نفت سفید، نفت‌گاز و گاز مایع) را جایگزین گاز طبیعی کرد.

    وی اعلام کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مناطق شمال کشور با ارسال ١٣٠ دستگاه تانکر دو هزار لیتری در سطح شهر به طور پایدار سوخت مورد نیاز مردم را تامین کرد.

    ریاحی تصریح کرد: شرکت پخش در کشور جایگزینی سوخت دوم را با توجه به برودت هوا در دستور کار قرار داده است و هیچ‌گونه مشکلی برای تامین سوخت در هیچ یک از مناطق وجود ندارد.

    وی، با اشاره به توزیع گاز سی ان جی در مازندران اعلام کرد: با توجه به همکاری‌های انجام شده از طریق نهادهای مختلف، گاز مازندران به طور کامل وصل شده و جایگاه‌های سی ان جی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

    توزیع روزانه ١١ میلیون مترمکعب گاز مایع در کشور  

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تمهیدات لازم از آغاز فصل سرما در کشور اندیشیده و سوخت مورد نیاز براساس سهمیه‌بندی میان مردم توزیع شده بود؛ ولی شرکت پخش با توجه به تجربیات سال‌های گذشته با تشکیل کمیته‌های بحران استانی توزیع سوخت به موقع را ساماندهی کرد.

    وی افزود: در چند روز گذشته با کاهش چشمگیر دمای هوا روزانه ١٠,٥ تا ١١ میلیون مترمکعب گاز مایع (LPG) در کشور توزیع و ذخیره‌سازی لازم در انبارها و مراکز فروشندگی‌های مجاز در سراسر کشور انجام شده است.

    به گفته ریاحی، کمیته مدیریت بحران در مناطق فعال شده و ٢٤ ساعته بر تامین سوخت همه مناطق کشور نظارت دارند و به محض اعلام نیاز از سوی نهادهای ذیربط اقدام به انتقال سوخت خواهند کرد.

    پیش‌بینی افزایش مصرف بنزین در هفته جاری

    وی، درباره مقدار مصرف بنزین در کشور گفت: مصرف بنزین کشور در هفته گذشته رشد چشمگیری نداشته و در بیشترین روز به ٨٠ میلیون لیتر رسیده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش بینی کرد؛ با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بازگشت توده هوای سرد از پنچ‌شنبه (١١ آذرماه) و افت فشار گاز و نوسان در فعالیت جایگاه‌های سی ان جی  و تعطیلات پیش روی این هفته، شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور باشیم.

    وی، در پایان بار دیگر بر آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تامین سوخت در کشور تاکید کرد و گفت: کشور از ظرفیت مطلوب سوخت بهره‌مند است و تمهیدات لازم تا پایان فصل سرما در کشور اندیشیده شده است و مشکلی از این بابت در کشور وجود ندارد. 

۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۵۹۶