سرمایه گذاری کره جنوبی برای ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن در ویتنام

سرمایه گذاری جدید کره جنوبی درصنعت پتروشیمی ویتنام که 562 میلیون دلارخواهد بود ظرفیت تولید پلی پروپیلن این کشور را افزایش خواهد داد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت هیوسانگ (Hyosung) کره جنوبی به تازگی اعلام کرد که قصد دارد برای ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن (PP) جدید در ویتنام سرمایه گذاری کند. مجتمع یادشده قرار است در دو فاز و در زمینی به مساحت 608 هزار و 910 متر مربع در استان با ریا-وونگ تائو(Ba Ria Vung Tau) این کشور به بهره برداری برسد.

بر اساس اعلام رسانه های ویتنامی، در فاز نخست این پروژه شرکت هیوسانگ 336 میلیون دلار برای ایجاد ظرفیتی حدود 300 میلیون تن در سال سرمایه گذاری خواهد کرد. این شرکت در فاز دوم با هزینه ای معادل 226 میلیون دلار یک واحد تولید پلی پروپیلن دیگر با ظرفیت 300 هزار تن در سال در همین محل احداث می کند. پلی پروپیلن به طور گسترده ای در تولید ظروف پلاستیکی، لوله های تخلیه و سرنگ های پزشکی کاربرد دارد.

شرکت هیوسانگ در حال حاضر تاسیساتی را در کشور ویتنام اداره می کند که به تولید محصولات متنوعی شامل spandex، نایلون، پلی استر، الیاف فرش و همچنین فیبر فولادی (steel fibre) مورد استفاده در صنایع خودروسازی می پردازد.

هیوسانگ یک شرکت خوشه ای کره ای است که در حوزه های مختلفی نظیر صنایع شیمیایی، تولید ماشین آلات صنعتی، آی تی (IT)، تجارت و ساخت و ساز فعالیت دارد.

استان با ریا-وونگ تائو در جنوب شرقی ویتنام واقع است و از قطب های پتروشیمی این کشور به شمار می رود. مجتمع پتروشیمی Phu My در با ریا-وونگ تائو سالانه 800 هزار تن اوره تولید می کند. این استان همچنین تولیدکننده 100 هزار تن پلی اتیلن در سال است.

۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۴۷۲