با هدف افزایش مشارکت بخش خصوصی انجام می شود:اعطای پروانه بازرگانی صدور فرآورده های نفتی از سوی وزارت نفت

با هدف افزایش مشارکت بخش خصوصی انجام می شود:اعطای پروانه بازرگانی صدور فرآورده های نفتی از سوی وزارت نفت
معاون وزیر نفت از اعطای پروانه بازرگانی صدور فرآورده های نفتی برای شرکت های خصوصی از سوی وزارت نفت خبر داد.

محسن خجسته مهر در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه امسال، وزارت نفت پس از ارزیابی شرکت های متقاضی می تواند پروانه بازرگانی فرآورده های نفتی را برای فعالیت های این شرکت ها صادر کند و این مهم نیازمند تنظیم بازار است.

معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری گفت: تنظیم بازار با در نظرگرفتن تولیدهای داخل و زیرساخت های موجود به عهده وزارت نفت است و چنانچه بخش خصوصی متقاضی استفاده از این زیرساخت ها باشد، باید هزینه آنها را پرداخت کند.

وی در باره حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت گفت: هم اکنون پیش پرداخت هایی برای انجام مناقصه ها، حسن انجام کار یا خرید تجهیزات از طریق بانک مرکزی به وزارت نفت داده می شود.

به گفته وی، بر اساس قانون بودجه امسال، مالیات بر ارزش افزوده در زنجیره نفت و گاز تنها در پایان این زنجیره و از سوی شرکت ملی پالایش و پخش گرفته می شود.

معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری با تاکید بر این که مشکلی در تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های پارس جنوبی وجود ندارد، افزود: مکانیزم های مالی مختلفی برای تامین منابع مورد نیاز فازهای پارس جنوبی در دست اقدام است.

وی گفت: منابع قابل دسترس و مطمئنی برای توسعه فازهای پارس جنوبی بویژه فازهای 17 و 18، 15و16 و 12 که در آستانه بهره برداری هستند، در نظر گرفته شده است.

خجسته مهر تاکید کرد: وزارت نفت مطمئن ترین بودجه را برای فازهای پارس جنوبی اختصاص خواهد داد؛ ضمن آن که مهم ترین بخش از منابع داخلی که از طریق بودجه سنواتی جذب می شود، در اختیار توسعه فازهای پارس جنوبی و نگهداشت میدان های مشترک برای تامین گاز مورد نیاز کشور قرار می گیرد.

وی بودجه مورد نیاز صنعت نفت سال جاری را 50 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: بخش عمده این میزان مربوط به پروژه های بخش بالادست صنعت نفت و توسعه میدان های مشترک است.

به گفته خجسته مهر، تا پایان سال94، 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت باید انجام شود.

معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه امسال بازنشستگی پیش از موعد با اجازه بالاترین مقام دستگاه اجرایی (وزیر نفت) امکان پذیر است و در صورت بازنشسته شدن پیش از موعد فرد سمت وی نیز حذف می شود.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۲۳:۴۶
تعداد بازدید : ۹۲۱