آمادگی مجلس برای رفع مشکلات جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

آمادگی مجلس برای رفع مشکلات جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی
مجلس آمادگی دارد تا با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بخش خصوصی و انجمن صنفی کارفرمائی پتروشیمی با پیگیری های لازم مشکلات سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را مرتفع کند.
اسداله قره خانی الوستانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که مجلس با تقویت بخش نظارتی خود می تواند مشکلات بخش سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را کمتر کند اظهارکرد: قانون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور وجود دارد و نیاز به تصویب قانون های متعدد در این زمینه نیست. بلکه بخش نظارتی مجلس باید فعالتر باشد.
 عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید مسیر سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را با هدف افزایش ظرفیت تولید این صنعت پیشرو هموار کرد.
 وی افزود: بخش نظارتی ، مجلس منطبق با انتظارها طی سالیان اخیر پیش نرفته است و در سیستم اداری برخی مشکلات وجود دارد که کارها به راحتی انجام نمی شود و شاهد هستیم که فرآیند  جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در برخی از موارد بسیار طولانی و وقت گیر است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان این که مقدار زیادی از مشکلات سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در بخش نظارت است عنوان کرد: مجلس باید درزمینه نظارت جدی تر برخورد کند. زیرا بعد از برجام بستر برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم است که نباید این فرصت را از دست داد.
قره خانی الوستانی ادامه داد: در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی سیستم های اجرایی بسیار کند هستند. به گونه ای که گاهی برداشت این است که برخی از بخش ها در راستای فعالیت های خود با مشکلاتی که ایجاد می کنند، مانع برای جذب سرمایه گذاری ها هستند که این امر مطلوب نیست.
وی اظهارکرد: جذب سرمایه گذاری های جدید نیازمند همگرایی است و باید بر این نکته تاکید کرد که در صورت همکاری و تعامل میان تمامی متولیان امر می توان شاهد افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت پتروشیمی کشورمان بود.
۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۴۶۳