واشنگتن تایمز: قانونگذاران آینده آمریکا سرمایه داران صنعت نفت و گاز هستند

واشنگتن تایمز: قانونگذاران آینده آمریکا سرمایه داران صنعت نفت و گاز هستند
روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت: بسیاری از نامزدهای دو حزب عمده این کشور در انتخابات آتی مجلس سنا، سهامداران عمده صنعت نفت،گاز و انرژی آمریکا هستند که طبیعی است توسعه رعدآسای این صنعت برای آنان نه فقط یک سیاستگذاری موفق، بلکه در اصل سرشار از سود تجاری است.

این روزنامه آمریکایی در شماره روزیکشنبه خود نوشت که طبق تحقیقاتی که از امیدهای اصلی انتخابات مجلس سنا در ایالت های نفت خیز نظیر پنسیلوانیا، داکوتای شمالی ، تگزاس و سایر ایالتهای نفت خیز به عمل آورده به این نتیجه گیری رسید که اکثر این کاندیداها سهمی بسزا در سرمایه گذاری صنعت نفت و انرژی ایالت های نفت خیز دارند.

منتقدان آنان هرچند کار قانونگذاران آینده آمریکا را غیرقانونی نمی دانند اما آن را امری غیراخلاقی می شمارند. این قانونگذاران در آینده برای صنعتی سیاستگذاری خواهند کرد که خود دستی بر آْن دارند.

سودجویی از قبل سیاستگذاری در این صنعت مهم، تضاد منافع را هم در میان قانونگذاران ایجاد خواهد کرد و آنها از سرمایه گذاری در صنایعی حمایت خواهند کرد که خود مستقیما از آن بهره می برند.

یکی از این کاندیداها 'جاش مندل' امید اصلی انتخابات سنا در ایالت اوهایو از حزب جمهوریخواه است که 79 هزار دلار در صنعت نفت و گاز این ایالت سرمایه گذاری کرد. شرکتهایی که این نامزد در آن سرمایه گذاری کرده است از بابت توسعه صنعت گاز طبیعی در آمریکا به سودهایی سرشار دست یافته اند.

'تام اسمیت' جمهوریخواه از پنسیلوانیا که در رقابت با 'رابرت کیسی' برای احراز کرسی سنا قرار دارد دارای 15هزار دلار سهم در یک پروژه حفاری گاز طبیعی است. وی تنها عضو یک شرکت ذغال سنگ به ارزش 5 میلیون دلار است.

اسمیت دارای اراضی است که در آن یک چاه گاز طبیعی به ارزش حداقل 100 هزار دلار کشف شده است .

جمعی دیگر از کاندیداهای سنا نیز موقعیتهایی مشابه دارند و در صورت انتخاب شدن از تاثیرگذاری قابل توجهی بر سیاست گذاری در بخش انرژی برخوردار خواهند بود.

داکوتای شمالی هم مانند پنسیلوانیا کانون سرمایه گذاری در بخش انرژی است و در توسعه سریع صنعت گاز مقام اول را دارد.

در ایالت ویرجینیای غربی هم رقابت سختی میان دو نامزد صاحب سرمایه گذاری نفتی وجود دارد ، شامل 'جو مانچین' دمکرات که بین 1 تا 5 میلیون دلار در یک شرکت تولید ذغال سنگ سرمایه گذاری کرده است و رقیب جمهوریخواه او 'جان آر.ریس' که سال گذشته بیش از 5/1 میلیون دلار فقط بابت سرمایه گذاری در پروژه های تولید ذغال سنگ و سنگ آهک و سایر معاملات در صنعت انژری به سود سرشاری دست یافت.

وی سرمایه گذاریهای کلانی هم در صنعت طلا و سایر مواد معدنی کرده است .

منتقدان این کاندیداها معتقدند که حضور این سرمایه داران در کسوت قانونگذاری، امیال و اهداف شخصی را در سیاست گذاریها دخالت خواهد داد و در نتیجه موجب سلب اعتماد رای دهندگان آمریکایی به منتخبان خواهد شد.

انتخابات مجلس سنا در 31 ژوئیه برگزار خواهد شد .

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۲۳:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۰۳۰