حمایت صندوق توسعه ملی از صنعت پتروشیمی

حمایت صندوق توسعه ملی از صنعت پتروشیمی
مدیرعامل پتروشیمی مارون از تخصیص منابع قابل توجهی ازصندوق توسعه ملی به صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که به تازگی بین سازمان بورس و صندوق توسعه ملی منعقد شده است، بخشی از منابع صندوق به بازار سرمایه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،'شریف موسوی'، با اشاره به حمایت های دولت و مجلس از بازار سرمایه اظهار داشت: بر همین اساس قرار است از منابع صندوق توسعه ملی در صنعت نفت و پتروشیمی نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: بر اساس مباحثی که دولت تعریف کرده درصدی از ذخایر صندوق توسعه ملی برای حمایت از صنعت پتروشیمی به کار خواهد رفت.

موسوی با اشاره به نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به صنایع مختلف تصریح کرد: بر این اساس، دولت به طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته باشد، منابعی را اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار سرمایه تصریح کرد: مباحث بین المللی و نوسانات بازار ارز و سکه از عواملی هستند که بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

**تعدیل مثبت در صنعت پتروشیمی

مدیرعامل پتروشیمی مارون در ادامه تاثیر نوسانات قیمت ارز را در صنعت پتروشیمی مد نظر قرار داد و گفت: با توجه به صادراتی بودن بخش اعظم صنعت پتروشیمی ، افزایش قیمت ارز به نفع حاضران این صنعت تمام می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز موجب تعدیل مثبت سود پتروشیمی ها می شود، تصریح کرد: با این وجود، هنوز پتروشیمی ها تعدیل های مثبت خود را در گزارش های خود اعلام نکرده اند .

مدیرعامل پتروشیمی مارون با بیان این جمله که برای اعلام تعدیل مثبت منتظر ورود تاثیر مثبت نوسانات نرخ ارز در حساب های خود هستیم، افزود: به عنوان مثال در مورد پتروشیمی مارون تعدیل مثبت اعلامی مربوط به پیش بینی سود پتروشیمی لاله بود بر این اساس هنوز تعدیل مثبت از جانب افزایش نرخ ارز به بازار اعلام نشده است.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۲۳:۵۳
تعداد بازدید : ۹۳۱